0 800 300 545

контакт-центр

Контакт-центр

Ознайомтеся із переліком частих запитань. Можливо, ви знайдете тут відповідь на свій запит.

Доставка та вручення поштових відправлень

Адресат може за довіреністю уповноважити іншу особу отримати адресоване йому поштове відправлення або поштовий переказ. Довіреність оформлюється в установленому законодавством порядку.

Відправлення «Укрпошта Стандарт» і «Укрпошта Експрес» з оголошеною цінністю до 300 грн може отримати член сім’ї адресата, якщо пред’явить документ, що посвідчує родинний зв’язок.

Такі поштові відправлення розкриває працівник поштового зв’язку у присутності одержувача. Якщо вміст відправлення відповідає зазначеному в описі, то відправлення видається одержувачу.

Якщо під час розкриття відправлення виявлена нестача/заміна/повне або часткове пошкодження/псування вкладення, то працівник поштового відділення складає акт у трьох примірниках, який підписується ним, керівником відділення й одержувачем. Один примірник акта видається одержувачу (відповідно до п.108 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Під час видачі відправлення працівник поштового відділення обов’язково перевіряє його масу. За бажанням одержувача відправлення можуть відкрити для перевірки у присутності одержувача (відповідно до п. 107 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Одержувач має вказати своє прізвище і залишити підпис на бланку повідомлення про вручення поштового відправлення.

Рекомендований лист із позначкою «Судова повістка», який адресований юридичній особі або фізичній особі за місцем роботи, одержує уповноважена особа. При цьому вона має залишити на бланку повідомлення підпис та прізвище (відповідно до п.106 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Під час одержання повідомлення про вручення одержувач пред’являє паспорт або інший документ, що його замінює, і працівник пошти зазначає на бланку повідомлення прізвище одержувача (відповідно до п.106 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Рекомендований лист із позначкою «Судова повістка», адресований фізичній особі, вручається адресату особисто. Якщо одержувач відсутній, то лист вручається повнолітньому члену сім’ї, якщо він пред’являє:

  • документ, що посвідчує особу;
  • документ, що посвідчує родинні зв’язки з адресатом (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб тощо).

Вручення цього поштового відправлення, адресованого посадовим і службовим особам органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, або за місцем роботи фізичних осіб, здійснюється у порядку, визначеному у цих органах, підприємствах, установах, організаціях з урахуванням Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 1997 р. N 1153 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 43, с. 50) (відповідно до п.99, 100 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

У такому випадку поштові відправлення не доставляються. Оператор поштового зв’язку письмово повідомляє користувача послуг про свою відмову від доставки адресованих йому поштових відправлень, періодичних друкованих видань (відповідно до п.95 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Прості поштові відправлення (повідомлення про надходження поштових відправлень, поштових переказів, періодичні друковані видання):

  • доставляються через абонентські поштові скриньки або
  • вручаються представникам юридичних осіб (закладів), які уповноважені на одержання пошти, якщо інше не передбачено договором між юрособою (закладом) і національним оператором поштового зв’язку за місцем обслуговування (відповідно до п. 98 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Поштові відправлення із позначкою «Вручити особисто», які адресовані фізичним особам, вручаються адресату безпосередньо в руки або іншій особі, яка уповноважена на це за довіреністю.

Вручення цього поштового відправлення, адресованого посадовим і службовим особам органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, або за місцем роботи фізичних осіб, здійснюється у порядку, визначеному у цих органах, підприємствах, установах, організаціях з урахуванням Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 1997 р. N 1153 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 43, с. 50) (відповідно до п.99, 100 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Порядок доставки визначається на підставі договору між юридичною особою з оператором поштового зв’язку:

  • доставка через абонентські поштові скриньки, що встановлюються на перших поверхах приміщень чи інших доступних для цього місцях або у канцелярії, експедиції тощо, що розміщені на перших поверхах приміщень;
  • видача в приміщеннях поштового відділення представникам юридичних осіб, уповноваженим на одержання пошти.

Через абонентські поштові скриньки згідно з укладеним договором датою вручення вважається дата їх вкладення до скриньки (згідно з п.94 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

  • Прості поштові відправлення (поштове відправлення, яке приймається для пересилання без видачі розрахункового документа та доставляється/вручається без розписки).
  • Повідомлення про надходження поштових відправлень, які видаються у поштових відділеннях, поштових переказів.
  • Повторні повідомлення про надходження рекомендованих поштових відправлень.
  • Періодичні друковані видання.

За письмовою згодою адресата рекомендовані поштові відправлення, рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень, поштових переказів можуть доставлятися з використанням абонентської поштової скриньки (згідно з п.93 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Щоб отримати реєстроване поштове відправлення або поштовий переказ, потрібно пред’явити документ, що посвідчує особу:

  • паспорт громадянина України;
  • паспорт громадянина України для виїзду за кордон;
  • військовий квиток для військовослужбовця строкової служби;
  • посвідчення народного депутата України;
  • інший документ, що замінює паспорт;
  • паспорт іноземного громадянина з візою або посвідки на постійне чи тимчасове проживання на території України іноземного громадянина, виданої органами внутрішніх справ (згідно з п.89 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Доставка міжнародних відправлень

Відправник повинен подати онлайн-заяву за посиланням, додати квитанцію та фото оболонки пошкодженого відправлення, в коментарях описати ситуацію. Якщо на відділенні у присутності клієнта виявили пошкоджене міжнародне поштове відправлення, співробітники повинні скласти відповідний акт і на відправленні зробити відмітку «надійшло у пошкодженому вигляді».

Якщо міжнародне поштове відправлення не вручене отримувачу, то відправник може у поштовому відділенні написати відповідну заяву та оплатити додаткові послуги. До заяви обов’язково потрібно додати квитанцію за додаткову послугу, вказати попередню адресу та зазначити нову адресу. Заяви на переадресацію/зміну ПІБ/повернення приймають не всі країни.

Приймають заяви: Росія, Аргентина, Пакистан, Китай, Ізраїль, Швейцарія, Мексика, Німеччина, Чехія, Ліван, Франція, Норвегія.

Не приймають заяви: Австралія, Австрія, США, Канада, Великобританія, Гонконг, Данія, Фінляндія, Швеція.

Перевірити, чи приймає потрібна вам країна призначення такі заяви можна за посиланням.

Якщо міжнародне поштове відправлення не вручене отримувачу, то відправник може у поштовому відділенні написати відповідну заяву та оплатити додаткові послуги. Заяви на переадресацію/зміну ПІБ/повернення приймають не всі країни.

Приймають заяви: Росія, Аргентина, Пакистан, Китай, Ізраїль, Швейцарія, Мексика, Німеччина, Чехія, Ліван, Франція, Норвегія.

Не приймають заяви: Австралія, Австрія, США, Канада, Великобританія, Гонконг, Данія, Фінляндія, Швеція.

Перевірити, чи приймає потрібна вам країна призначення такі заяви можна за посиланням.

Пошти, що входять до ВПС, повертають відправлення автоматично, якщо воно не вручене і пройшов термін зберігання і т.д. Якщо відправник при оформленні відправлення поставив відмітку «не повертати», то відправлення не повернуть за жодних обставинах.

Відправник повинен подати онлайн-заяву за посиланням, додати квитанцію і копії оболонки поверненого відправлення. Профільний відділ зробить запит оператору поштового зв’язку країни призначення. Якщо повернення було здійснено не обґрунтовано, оператор поштового зв’язку країни призначення буде компенсувати вартість за пересилання.

Згідно з ст.5 Всесвітньої поштової конвенції будь-яке міжнародне поштове відправлення (МПВ) належить відправнику до тих пір, поки воно не видане отримувачу, і відповідальність за нього несе країна відправлення. Відправник повинен написати заяву на пошук у відділенні або на сайті Укрпошти, додати до неї копію/фото чека. Після затвердження рахунку іноземною поштовою адміністрацією, відправнику буде виплачене відшкодування. Також за його письмовою відмовою від відшкодування на користь адресата, може бути виплачене відшкодування адресату.

Якщо міжнародне поштове відправлення ще знаходиться на території України (або хоча б у місці міжнародного поштового обміну), клієнт-відправник у відділенні Укрпошти може написати заяву та доплатити за зміну сервісу.

Коли для розгляду звернення отримана вся необхідна інформація, надається зворотний зв’язок, що звернення прийнято в роботу. За зверненням на розшук міжнародного поштового відправлення початкову відповідь надають упродовж 30 днів, кінцеву — протягом 2 місяців. За іншими питаннями термін розгляду складає до 30 днів.

Якщо місцезнаходження відправлення не відоме, клієнт може написати заяву на пошук (у відділенні або онлайн). До заяви на розшук обов’язково додається оригінал або копія розрахункового документа про прийняття поштового відправлення. А також зазначаються такі дані:

  • вид та категорія поштового відправлення;
  • його номер;
  • місце та дата прийняття для пересилання;
  • шлях пересилання (авіа чи наземний);
  • перелік вкладень поштового відправлення;
  • поштова адреса відправника та одержувача (латинськими літерами й арабськими цифрами).

Заяви про розшук подаються протягом шести місяців з дня прийняття оператором поштового зв’язку поштового відправлення. За зверненням на розшук міжнародного поштового відправлення початкову відповідь надають упродовж 30 днів, кінцеву — протягом 2 місяців. За іншими питаннями термін розгляду складає до 30 днів.

Перевірити інформацію можна за посиланням або у відділенні Укрпошти.

Інформацію по митному оформленню експорту/імпорту можна почитати в розділі міжнародної доставки за посиланням.

Якщо у вас виникли питання щодо митного оформлення, звертайтеся за номером гарячої лінії: 0 800 300 545.

Консультацію фахівця Укрпошти щодо особливостей митного оформлення юридичних осіб (та ФОП) можна отримати електронною поштою customs-broker@ukrposhta.ua або за телефоном +38 098 786 16 60 (у робочий час).

Міжнародне поштове відправлення з післяплатою або митними нарахуваннями видається одержувачу тільки після стягнення з нього суми післяплати (зазначеної в бланку поштового переказу TFP3) або суми митних нарахувань (зазначеної в бланку поштового переказу ф.115). Крім суми післяплати або суми митних нарахувань з одержувача також стягується плата за їх пересилання поштовим переказом.

Якщо неможливо вручити відправлення одержувачу, воно зберігається у поштовому відділенні місця призначення протягом місяця з дня надходження (у кожній країні індивідуальний строк безкоштовного зберігання). За письмовою заявою відправника/адресата цей строк може бути продовжений за додаткову плату до двох місяців з дня надходження до об’єкта поштового зв’язку місця призначення. Також строк зберігання відправлення може бути окремо визначеним відповідною угодою/домовленістю з іноземною поштовою службою на конкретний поштовий продукт.

Простий — поштове відправлення приймається для пересилання без видачі розрахункового документа та доставляється/вручається одержувачу без розписки.

До простої категорії належать:

  • поштові картки;
  • листи;
  • бандеролі;
  • дрібні пакети (лише вхідні в Україну);
  • мішки «М» (лише вхідні в Україну);
  • відправлення для сліпих (секограма).

Реєстрований — поштове відправлення, яке приймається для пересилання з видачею розрахункового документа, пересилається з приписуванням до супровідних документів, вручається одержувачу під розписку. Його можна відстежити за допомогою відповідних онлайн-сервісів та під час проведення розшуку.

До реєстрованої категорії належать:

  • поштові картки;
  • листи;
  • бандеролі;
  • дрібні пакети;
  • мішки «М»;
  • відправлення для сліпих (секограми);
  • відправлення з оголошеною цінністю. Посилки (з оголошеною цінністю, без оголошеної цінності).

Такі відправлення краще пересилати категорією «з оголошеною цінністю», але не всі країни приймають відправлення цією категорією (наприклад, Ізраїль і Канада не приймають).

Категорією «з оголошеною цінністю» можна відправити:

  • відправлення з оголошеною цінністю;
  • посилки з оголошеною цінністю.

Ми працюємо над тим, щоб двосторонній обмін статусів щодо доставки відправлень здійснювався у більшій кількості країн, але поки не в усіх країнах можна відстежувати міжнародні поштові відправлення. Актуальний перелік можна знайти за посиланням.

Міжнародне поштове відправлення може бути затримане митницею через такі обставини:

  • оголошена вартість понад 150 євро;
  • необхідність дозвільних документів на товар;
  • відсутність будь-яких документів на посилку.

Митниця зв’язується з отримувачем (якщо є контакти) та повідомляє про причину затримки. Якщо питання з приводу затримки вирішені, відправлення випускається митницею у вільний обіг та доставляється до поштового відділення отримувача.

З моменту затримання митницею (з дня проставлення штампа інспектора на документах відправлення) відправлення може знаходитися на території України 30 днів. Після чого міжнародне відправлення автоматично відправляється Укрпоштою назад відправнику, якщо причини затримки не вирішені.

У цьому випадку одержувач повинен зв’язатися з відправником та попросити, щоб він подав заяву у своєму відділенні на виправлення даних, тому що до моменту отримання відправлення одержувачем, його власником є відправник (згідно з вимогами Всесвітньої поштової конвенції).

Всі виправлення передаються країною відправника в країну отримання відправлення, після чого його можна оформити на випуск у вільний обіг в Україні.

Вкладення у міжнародні відправлення

Документи, до яких відноситься свідоцтво про народження, пересилаються у міжнародних поштових відправленнях з оголошеною цінністю.

За інформацією поштової адміністрації США, пересилання міжнародних поштових відправлень з оголошеною цінністю до країни не дозволяється, тому пересилання цих документів не можливе. (Керівництво з приймання міжнародних поштових відправлень (2007 р.), у якому викладена інформація всіх країн-членів ВПС щодо заборонених або умовно допущених до ввозу в ці країни).

Держстандартом України (ДСТУ 3875-99) визначені технічні вимоги, основні параметри та розміри поштових карток. Поштова картка (листівка) має мати такі розміри: max — 120 × 235 мм, min — 90 × 140 мм. При цьому на ній має бути правильно розташована адреса одержувача і наклеєна відповідна поштова марка, що слугує оплатою послуг із пересилання (згідно з п.14 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

За інформацією поштової адміністрації Російської Федерації, товари, що швидко псуються, заборонені до пересилання в міжнародних поштових відправленнях на територію Росії.

До таких товарів відносимо «Цукор і кондитерські вироби з цукру», «Різні харчові продукти» (Керівництво з приймання міжнародних поштових відправлень (2007 р.), у якому викладена інформація всіх країн-членів ВПС щодо заборонених або умовно допущених до ввозу в ці країни предметів).

За межі України дозволяється пересилати готівку лише в міжнародному поштовому відправленні з оголошеною цінністю (а не цінним листом) в сумі, що не перевищує 300 євро.

При пересиланні у відправленні з оголошеною цінністю готівки у межах зазначених норм відправник повинен заповнити митну декларацію СN23 (Інструкція про переміщення готівки й банківських металів через митний кордон України, затверджена Постановою правління НБУ від 27.05.2008 за № 148, зареєстрована в Мінюсті України 11.06.08 за № 520/15211).

Косметичну продукцію можна ввозити до Німеччини за умови дотримання вимог національного законодавства Німеччини. За детальною інформацією зверніться до відповідних органів Німеччини (Керівництво з приймання міжнародних поштових відправлень (2007 р.), у якому викладена інформація всіх країн-членів ВПС щодо заборонених або умовно допущених до ввозу в ці країни предметів).

Так, можна. В Україну в міжнародних поштових відправленнях з оголошеною цінністю дозволяється пересилати іноземну валюту в сумі, що не перевищує 300 євро (Інструкція про переміщення готівки й банківських металів через митний кордон України, затверджена Постановою правління НБУ від 27.05.2008 за № 148, зареєстрована в Мінюсті України 11.06.08 за № 520/15211).

Так. Міжнародні поштові відправлення, які містять медикаменти для особистого використання, у кількості, необхідній для медичного лікування, дозволяються до ввозу в Україну, якщо адресат має дозвіл Міністерства охорони здоров’я України (Перелік заборонених або умовно дозволених до ввезення в Україну предметів).

АТ «Укрпошта», національний оператор поштового зв’язку, співпрацює з призначеними операторами країн-членів Всесвітнього поштового союзу, у випадку з Великобританією — з Royal Mail.

Радимо вам рекомендувати відправнику звернутися до працівника відділення, де було оформлено відправлення, щоб з’ясувати місцезнаходження посилки (згідно з п.121 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Поштова адміністрація Канади не повідомляла про заборону або особливі умови пересилання кави на територію країни. Однак, у міжнародних бандеролях каву пересилати неможливо, її можна відправити у дрібному пакеті.

Максимальна вага дрібного пакета не може перевищувати 2 кг (відповідно до Керівництва з приймання міжнародних поштових відправлень (2007 р.), яким керуються при прийманні поштових відправлень до пересилання за межі України).

Ні, не можна. На територію США й Канади заборонено ввезення алкогольних напоїв у поштовому відправленні (Керівництво з приймання міжнародних поштових відправлень (2007 р.), у якому викладена інформація всіх країн-членів ВПС щодо заборонених або умовно допущених до ввозу в ці країни предметів).

Грошові перекази

Ви можете отримати грошові перекази, відправлені за міжнародними платіжними системами MoneyGram, Western Union. Переказ MoneyGram виплачується у доларах США або євро залежно від того, яку валюту зазначив відправник. Переказ Western Union виплачується у доларах США або євро, за згодою одержувача може бути виплачений у національній валюті (гривні). Ви можете отримати переказ в іноземній валюті (долари США або євро), якщо сума переказу не містить євроцентів.

Так, ви можете отримати переказ в іноземній валюті (долари США або євро), якщо сума переказу не містить євроцентів.

Перекази з Болгарії, Боснії і Герцеговини, Вірменії, Греції, Ізраїлю, Іспанії, Латвії, Литви, Марокко, Польщі, Португалії, Румунії, Сан Марино, Сербії, Словаччини, Туреччини, Угорщини, Швейцарії можуть бути виплачені у євро.

Перекази з Азербайджану, Білорусі, В’єтнаму, Казахстану, Киргизії, Молдови, Росії, Таджикистану, Узбекистану можуть бути виплачені у доларах США.

Пересилати готівкові кошти можна через систему «Поштовий переказ», міжнародні поштові системи MoneyGram і Western Union (Положення про здійснення операцій із валютними цінностями, затверджене постановою Правління Національного банку України від 02.01.2019 № 2).

Поштові перекази у доларах США можна відправити в Азербайджан, Білорусь, В’єтнам, Казахстан, Киргизію, Молдову, Росію, Таджикистан, Узбекистан.

Поштові перекази у євро можна відправити в Болгарію, Боснію і Герцеговину, Вірменію, Грецію, Ізраїль, Іспанію, Латвію, Литву, Марокко, Польщу, Португалію, Румунію, Сан Марино, Сербію, Словаччину, Туреччину, Угорщину, Швейцарію.

(Положення про здійснення операцій із валютними цінностями, затверджене постановою Правління Національного банку України від 02.01.2019 № 2).

Зверніть увагу, що відправити переказ у валюті можна не у всіх поштових відділеннях. Актуальний перелік відділень шукайте за посиланням.

Ви можете переказати гроші як по Україні, так і до таких країн як Азербайджан, Білорусь, Болгарія, Боснія і Герцеговина, Вірменія, В’єтнам, Греція, Грузія, Ізраїль, Іспанія, Казахстан, Киргизія, Латвія, Литва, Марокко, Молдова, Польща, Португалія, Росія, Румунія, Сан Марино, Сербія, Словаччина, Таджикистан, Туркменістан, Туреччина, Угорщина, Узбекистан, Чехія, Швейцарія.

Відповідно до вимог укладеної з Поштою Росії Угоди та актів Всесвітнього поштового союзу, перекази пересилаються в доларах США, а виплачуються в національній валюті країни призначення.

Під час пересилання переказу з України, суму прийнятого у гривнях переказу перераховують у долари США за курсом продажу, який Укрпошта встановила на дату оброблення переказу.

При надходженні переказу до Росії його сума з доларів США перераховується у російські рублі за курсом купівлі долара США, встановленого на дату надходження переказу банком, який обслуговує Пошту Росії.

Під час пересилання переказу до України, Пошта Росії конвертує суму прийнятого в російських рублях переказу у долари США за курсом продажу долара США, встановленого на дату надходження переказу банком, який обслуговує Пошту Росії.

При надходженні переказу до України його сума перераховується із доларів США в українські гривні за курсом купівлі долара США, встановленому Укрпоштою на дату оброблення переказу. У російських рублях перекази Укрпоштою не виплачуються.

Відправник переказу має пред’явити документ відповідно до вимог Положення про здійснення операцій із валютними цінностями, затверджене постановою Правління Національного банку України від 02.01.2019 № 2.

Під час подання для пересилання поштового переказу до Російської Федерації необхідно пред’явити паспорт або документ, що його замінює, зазначити відповідні дані на бланку переказу та підтвердити підписом (згідно з Положенням про поштовий переказ, затвердженого наказом АТ «Укрпошта» від 31.05.10 за №275 (зі змінами)).

Періодичні друковані видання за передплатою

Щоб анулювати передплату, передплатнику потрібно:

  1. Подати до поштового відділення за місцем проживання відповідну заяву й пред’явити абонемент на передплату або переадресування.
  2. Оплатити послугу ануляції (крім випадків, коли видання перестає виходити друком і ці витрати відшкодовує видавець).
    1. За заявою передплатника у зв’язку з невиходом окремих номерів видань: проведення анулювання здійснюється з того номера, який не вийшов.

      Анулювання передплати здійснюється, якщо передплатник при зміні місця проживання не переадресував передплату та виїмка видань з абонентської поштової скриньки або одержання їх безпосередньо у поштовому відділенні не провадиться протягом 2-х місяців.

      Ануляція проводиться у зв’язку з припиненням виходу видання (Перелік елементів робіт по прийманню передплати на газети й журнали від 26.06.2002 р. ( ч.1 п.4 — приймання та оформлення документів по ануляції передплати)).

  1. Для переадресування передплати передплатник звертається до поштового відділення, що здійснює доставку цього періодичного видання, пред’являє абонемент на передплату або документ, що посвідчує особу, якщо абонемент загублено. Якщо передплата переадресовується за межі доставки цього відділення, то передплатник подає заповнений ним бланк абонемента ф. П-1 із зазначенням нової адреси доставки передплаченого видання.
  2. Переадресування передплати провадиться до кінця строку, на який передплачено видання.
  3. Не переадресовується передплата:
    • на газети, якщо до закінчення строку доставки залишився один місяць;
    • на журнали з періодичністю один і більше номерів на місяць — два місяці;
    • на журнали з періодичністю менше одного номера на місяць — три місяці;
    • передплатних видань, що адресуються на адреси військових частин на домашню адресу;
    • відомча передплата на адреси індивідуальних передплатників.

(Перелік елементів робіт по прийманню передплати на газети і журнали від 26.06.2002 р. ( ч.1 п.3 — приймання і оформлення документів при переадресуванні передплати).

  1. Передплатник подає заяву до поштового відділення за місцем проживання і пред’являє бланк абонемента на передплату або переадресування, які засвідчують факт оформлення передплати.
  2. Заяви про неодержання газет і журналів по передплаті розглядаються у п’ятиденний термін. Про результат і вжиті заходи заявнику повідомляє працівник, який відповідає за доставку періодичних друкованих видань.

За скаргою щодо несвоєчасної доставки періодичних друкованих видань — з’ясовується час надходження періодичних друкованих видань до виробничого підрозділу і своєчасність їх видавання листоноші для доставки.

За скаргою щодо неодержання окремих номерів газет і журналів — з’ясовується причина неодержання, шляхом опитування листоноші, а у разі потреби проводиться перевірка на місці (Перелік елементів робіт по прийманню передплати на газети і журнали від 26.06.2002р. (ч.1 п.8 — розгляд заяв передплатників).

Терміни пересилання

Час, установлений для пересилання поштових відправлень від поштового відділення, де прийнято відправлення, до поштового відділення місця вручення (без урахування вихідних днів) складає:

  • чотири дні для доставки місцевих відправлень (поштові відправлення, що пересилаються у межах населеного пункту, а в сільській місцевості — у межах території, яка обслуговується одним поштовим відділенням);
  • п’ять днів для доставки відправлень у межах однієї області й між обласними центрами України;
  • шість днів для доставки відправлень між районними центрами різних областей України;
  • сім днів для доставки відправлень між іншими населеними пунктами різних областей України.

(Нормативні строки розроблено відповідно до вимог Закону України «Про поштовий зв’язок», актів Всесвітнього поштового союзу, Правил надання послуг поштового зв’язку та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері надання послуг поштового зв’язку та затверджено наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 12.12.2007 р. № 1149 зі змінами від 08.12.2009 р. за № 1267).

Час, установлений для пересилання поштових відправлень, складає:

  • два дні для доставки місцевих відправлень (поштові відправлення, що пересилається у межах населеного пункту, а в сільській місцевості — у межах території, яка обслуговується одним поштовим відділенням);
  • два дні для доставки відправлень у межах однієї області й між обласними центрами України (у т. ч. для Києва);
  • три дні для доставки відправлень між районними центрами різних областей України (у тому числі для міст обласного підпорядкування);
  • п’ять днів для доставки відправлень між іншими населеними пунктами різних областей України.

(Нормативні строки розроблено відповідно до вимог Закону України «Про поштовий зв’язок», актів Всесвітнього поштового союзу, Правил надання послуг поштового зв’язку та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері надання послуг поштового зв’язку та затверджено наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 12.12.2007 р. № 1149 зі змінами від 08.12.2009 р. за № 1267).

Час, установлений для пересилання простих листів та поштових карток із часу останнього виймання з поштових скриньок до часу вкладання до абонентської поштової скриньки адресата (без урахування вихідних днів) складає:

  • три дні для доставки місцевої письмової кореспонденції (письмова кореспонденція, що пересилається у межах населеного пункту, а в сільській місцевості — у межах території, яка обслуговується одним поштовим відділенням);
  • чотири дні для доставки відправлень у межах однієї області й між обласними центрами України (у т. ч. для Києва);
  • п’ять днів для доставки відправлень між районними центрами різних областей України (у тому числі для міст обласного підпорядкування);
  • шість днів для доставки відправлень між іншими населеними пунктами різних областей України.

(Нормативні строки розроблено відповідно до вимог Закону України «Про поштовий зв’язок», актів Всесвітнього поштового союзу, Правил надання послуг поштового зв’язку та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері надання послуг поштового зв’язку та затверджено наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 12.12.2007 р. № 1149 зі змінами від 08.12.2009 р. за № 1267).

Якщо рекомендований лист з позначкою «Судова повістка» з поважних причин не вручено, то він разом із бланком повідомлення про вручення повертається за зворотною адресою не пізніше ніж через п’ять календарних днів із дня надходження листа до поштового відділення місця призначення (згідно з п.116 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

За письмовою заявою відправника/адресата строк зберігання поштових відправлень (крім листів із позначкою «Судова повістка»), внутрішніх поштових переказів може бути продовжений за додаткову плату до двох місяців із дня надходження до поштового відділення місця призначення (згідно з п.116 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Таке відправлення безкоштовно зберігається у відділенні протягом 5 робочих днів після надходження. За подальше зберігання з одержувача стягується плата відповідно до чинних тарифів — 9 грн/добу, але не більше 45 грн.

Заяви про розшук реєстрованих поштових відправлень, поштових переказів приймаються протягом шести місяців з дня прийняття їх для пересилання (згідно з п.122 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

У заяві вказується:

  • вид, категорія та номер поштового відправлення або категорія та номер поштового переказу;
  • місце та дата прийняття відправлення або переказу;
  • ім’я та по батькові (для юридичних осіб — найменування) і поштова адреса відправника та адресата;
  • сума поштового переказу, сума оголошеної цінності поштового відправлення, сума післяплати, дані пред’явленого документа, що посвідчує особу заявника (в окремих випадках).

Якщо ви подаєте заяву на розшук посилки, листа, бандеролі з оголошеною цінністю, додатково потрібно зазначити вид пакування, детальний перелік та вартість вкладення. Якщо заява стосується згрупованих поштових відправлень, поштових переказів, то до неї також долучається їх список.

Під час подання заяви відправник повинен пред’явити документ, що посвідчує особу, а також розрахунковий документ (згідно з п.122 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Відправнику необхідно звернутися із заявою про розшук листа до поштового відділення, де він був оформлений. Якщо розшукується міжнародне поштове відправлення без повідомлення про вручення CN07, сплачується відповідна плата згідно з чинними тарифами.

До заяви обов’язково додається оригінал або копія розрахункового документа про прийняття поштового відправлення — касового чека, розрахункової квитанції тощо, а також зазначаються такі дані:

  • вид та категорія поштового відправлення;
  • номер відправлення;
  • місце та дата прийняття для пересилання;
  • шлях пересилання (авіа чи наземний);
  • перелік вкладення поштового відправлення;
  • поштова адреса відправника та одержувача.

Заяви про розшук подаються протягом шести місяців із дня прийняття оператором поштового зв’язку поштового відправлення (згідно з п.122 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270, відповідно до положень Актів Всесвітнього поштового союзу (Женева, 2008 р.).

Оплата послуг поштового зв’язку

Тариф розміром 3 грн (без ПДВ) передбачає усереднене значення послуги з упакування. Плата стягується як за виконання працівниками підприємства повного комплексу робіт з упакування (включає перевірку вкладення, обклеювання, підклеювання клапанів, перев’язування, обшиття, прорізування вентиляційних отворів тощо), так і за будь-яку його частину (згідно з п.28 ст. 21 Розділу ІІ Тарифів на інші послуги поштового зв’язку, затверджених наказом АТ «Укрпошта» від 27.10.08 № 660, п.64 Правила надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Такі поштові відправлення можна оформлювати лише у відділенні, яке визначено у відповідних договорах, після надходження на його поточний рахунок коштів для надання такої послуги (згідно з п.87 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Можна використовувати маркувальну машину. Для цього фізичним і юридичним особам потрібно укласти відповідний договір з Укрпоштою і внести авансовий платіж (згідно з п. 87 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Продані поштові марки, поштові блоки, марковані конверти та картки поверненню та обміну не підлягають (згідно з п.86 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 №270).

Поштові марки, випущені поштовими адміністраціями закордонних країн, для оплати внутрішніх і міжнародних поштових відправлень не використовуються (згідно з п.85 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Поштові марки, які вилучені з обігу, забруднені, пошкоджені, погашені будь-яким способом, вирізані з маркованих конвертів і поштових карток, а також випущені поштовими адміністраціями закордонних країн, для оплати внутрішніх і міжнародних поштових відправлень не використовуються (згідно з п.85 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Поштові марки наклеюються на адресному боці простої або рекомендованої поштової картки, листа, бандеролі вгорі праворуч, окремо одна від одної (згідно з п. 84 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Поштові марки та міжнародні купони для відповіді використовуються як засіб оплати лише у разі надання послуг з пересилання письмової кореспонденції національним оператором поштового зв’язку (згідно з п. 83 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Міжнародні купони для відповіді видає Міжнародне бюро Всесвітнього поштового союзу (згідно з п.82 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Підтвердженням оплати послуг поштового зв’язку є:

  • поштові марки, наклеєні на письмову кореспонденцію або нанесені типографським способом на поштові конверти, поштові картки;
  • відбитки державного знака, нанесені маркувальними машинами;
  • відбитки про оплату письмової кореспонденції, нанесені друкарським чи іншим способом.

(згідно з п.80 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270)

Безоплатно пересилаються тільки:

  • прості листи масою до 20 грамів і поштові картки, відправниками та адресатами яких є військовослужбовці строкової служби;
  • посилки з одягом військовослужбовців строкової служби, що відправляються в установленому порядку військовими частинами;
  • секограми (крім тих, що перевозяться авіатранспортом).

Умови зниження рівня тарифів у підприємстві регулюються Порядком зниження рівня тарифів на послуги поштового зв’язку, який є єдиним для всіх корпоративних клієнтів (згідно з п.79 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Послуги з пересилання поштових карток, листів, бандеролей, секограм, посилок без оголошеної цінності, посилок масою до 10 кілограмів належать до універсальних послуг. Тарифи на універсальні послуги поштового зв’язку регулюються Національною комісією України з питань регулювання зв’язку (НКРЗ).

Тарифи на інші послуги поштового зв’язку встановлюються операторами поштового зв’язку згідно з чинним законодавством (згідно з п.76, (9), 77 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Можливість оплати доставки одержувачем залежить від типу відправлення. Послуги з пересилання листа та бандеролі відносяться до універсальних послуг, тому їх оплачує замовник під час замовлення. У момент замовлення послуги оплачуються також послуги з пересилання внутрішніх поштових переказів.

Вартість пересилання посилки по Україні може оплачувати відправник у момент замовлення послуги або одержувач відправлення при одержанні посилки, якщо відправник зазначив це при оформленні доставки.

Поштові перекази післяплати можуть оплачуватися відправником або одержувачем відправлення з післяплатою (згідно з чинними порядками «Укрпошта Експрес», «Укрпошта Стандарт», «Укрпошта SmartBox»).

Послуги поштового зв’язку оплачуються в національній валюті згідно з чинними тарифами (відповідно до п.75 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 №270).

Відповідальність оператора поштового зв’язку (безпека)

Щоб перевірити статус доставки реєстрованого поштового відправлення, зверніться до оператора поштового відділення із заявою про його розшук (її може подати і відправник, і одержувач) або подайте заяву онлайн.

До заяви потрібно додати оригінал або копію розрахункового документа про прийняття поштового відправлення до пересилання (касовий чек, розрахункова квитанція).

У заяві слід вказати таку інформацію:

  • вид та категорію поштового відправлення;
  • номер відправлення;
  • місце та дату прийняття для пересилання.

Щодо неодержання чи заміни товару, замовленого онлайн, рекомендуємо звертатися до відправника товару.

Заяви про розшук подаються протягом шести місяців з дня прийняття Укрпоштою відправлення до пересилання (Згідно з Правилами надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270, відповідно до положень Актів Всесвітнього поштового союзу (Женева, 2008 р.).

*Розшук можливий лише для міжнародних відправлень.

У разі незгоди користувача з визначеним розміром відшкодування питання про відшкодування завданих йому фактичних збитків, моральної шкоди, втраченої вигоди через неналежне виконання операторами своїх зобов’язань, а також інші спори між користувачами та оператором розглядаються у судовому порядку (згідно зі ст. 18 Закону України «Про поштовий зв’язок»).

Відправлення по Україні

  • за повну втрату реєстрованих поштових відправлень (рекомендованого листа, бандеролі, поштової картки, повідомлення про вручення поштового відправлення), посилок та прямих контейнерів без оголошення цінності — відшкодування вартості послуг поштового зв’язку та штраф у розмірі 100% вартості цих послуг;
  • за часткову втрату (пошкодження) вкладення посилки без оголошеної цінності — відшкодування його вартості пропорційно масі втраченої або пошкодженої частини вкладення шляхом ділення розміру тарифу за пересилання на чисту масу вкладення та штраф у розмірі 100% вартості послуг поштового зв’язку;
  • за повну втрату (пошкодження) вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю — відшкодування в розмірі суми оголошеної цінності поштового відправлення, вартості послуг поштового зв’язку та штрафу у розмірі 25% вартості цих послуг;
  • за часткову втрату (пошкодження) вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю з описом вкладення — повернення (відшкодування) вартості вкладення або його пошкодженої частини згідно з описом, вартості послуг поштового зв’язку та штраф у розмірі 25% вартості цих послуг. Якщо пошкоджене вкладення може бути використане, сума відшкодування зменшується за домовленістю з відправником або адресатом. У разі відмови відправника або адресата від одержання частково пошкодженого вкладення воно реалізується підприємством (оператором) поштового зв’язку. У разі не зазначення в описі вартості вкладених предметів або пересилання без опису розмір відшкодування визначається пропорційно втраченої або пошкодженої частини вкладення незалежно від її фактичної вартості, але не більше ніж оголошена цінність посилки, листа або бандеролі. У цьому разі вартість одиниці маси визначається шляхом ділення суми оголошеної цінності на чисту масу вкладення;
  • за несвоєчасну доставку реєстрованих поштових відправлень — штраф у розмірі 25% вартості послуг поштового зв’язку;
  • у разі порушення контрольних термінів пересилання поштових відправлень повітряним транспортом — різниця між платою за пересилання повітряним і наземним транспортом та штраф у розмірі 25% вартості послуг поштового зв’язку.

Міжнародні відправлення

За втрату (пошкодження) міжнародних поштових відправлень і посилок підприємство (оператор) поштового зв’язку несе відповідальність відповідно до актів Всесвітнього поштового союзу та законодавства України, за невиплату міжнародних поштових переказів — відповідно до міжнародних договорів України.

Вартість послуг відшкодовується споживачеві послуг поштового зв’язку при пред’явленні квитанції про оплату послуг поштового зв’язку.

Проставлення такої відмітки передбачено нормативними документами. Якщо працівник пошти виявляє пошкодження пакування простих і рекомендованих відправлень, то вживає всі необхідні заходи для його усунення і залишає позначку «Надійшло у пошкодженому вигляді», яка засвідчується підписом працівника і відбитком поштового штемпеля (згідно з п.122 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Інше

На відправленні потрібно зазначити:

  • прізвище, ім’я, по батькові одержувача;
  • «до запитання» (або №а/с, населений пункт, район, область);
  • найменування об’єкта поштового зв’язку місця призначення;
  • поштовий індекс;
  • країну призначення.

(згідно з п. 43 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270)

Якщо відправлення надсилається фізичній особі, то потрібно вказати прізвище, ім’я, по батькові одержувача (у називному відмінку). На простих та рекомендованих поштових картках, листах і бандеролях (крім тих, що адресуються «до запитання»), можна зазначати прізвище й ініціали або прізвище й ім’я одержувача. На поштових відправленнях, адресованих до населених пунктів, які не мають вулиць і нумерації будинків, прізвище, ім’я та по батькові зазначаються повністю.

Якщо відправлення надсилається юридичній особі, то потрібно вказати повне найменування підприємства/установи/організації, а також посаду, ім’я та прізвище адресата (одержувача).

Поштова адреса зазначається у такій послідовності:

  • назва вулиці (проспекту, бульвару, провулку тощо), номер будинку і квартири;
  • назва населеного пункту, району, області;
  • поштовий індекс;
  • країна призначення.

Дані про адресата (одержувача) зазначаються внизу праворуч із лицьового боку поштового відправлення без пробілів між рядками та літерами у словах.

Дані про відправника зазначаються вгорі ліворуч із лицьового боку поштового відправлення або у верхній частині зворотного боку поштового конверта (згідно з п. 42, п.44 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Придбання, установлення й утримання в належному стані абонентських поштових шаф (поштових скриньок) здійснюється власниками житлових та адміністративних будинків (згідно зі ст. 23 Закону України «Про поштовий зв’язок»).

Відповідно до вимог чинних нормативних документів вхідна письмова кореспонденція на адресу юридичних та фізичних осіб, а також на вимоги адресатів, штемпелюванню не підлягає.

Продані поштові марки, поштові блоки, марковані конверти й картки поверненню та обміну не підлягають (згідно з п. 86 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Так, можна. У цьому випадку на відправленні, бланку поштового переказу або повідомленні про надходження поштового відправлення, поштового переказу робиться відповідна позначка, яка засвідчується підписом одержувача відправлення.

Підпис представника юридичної особи, уповноваженого на одержання пошти, додатково скріплюється печаткою цієї юридичної особи.

Такі поштові відправлення й поштові перекази повертаються за зворотною адресою (згідно з п.114 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Адресат має право з відома працівника поштового зв’язку скористатися допомогою іншої особи.

У цьому разі на відповідному бланку зазначаються дані пред’явлених документів (назва, серія, номер, дата видачі і найменування органу, який видав), що посвідчують особу адресата та особу, яка розписалася за одержання відправлення або поштового переказу (згідно з п.112 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Такі відправлення вручаються представникам цих закладів, уповноваженим на одержання пошти на підставі договору, що укладається юридичною особою з оператором поштового зв’язку за місцем обслуговування (згідно з п.111 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Відправлення вручається і переказ виплачується його законному представнику, якщо він пред’являє:

  • документ, що посвідчує особу, та
  • документ, що посвідчує родинні зв’язки з адресатом (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб тощо) чи рішення органу опіки і піклування про призначення їх опікунами чи піклувальниками.

(згідно з п.111 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

У разі повернення внутрішніх реєстрованих поштових відправлень, крім рекомендованих, стягується плата згідно із встановленими тарифами (згідно з п.119 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

У разі повернення із-за кордону міжнародної посилки з відправника стягується плата в розмірі суми, визначеної іноземною поштовою адміністрацією за повернення посилки в Україну (Акти Всесвітнього Поштового Союзу).

Поштові відправлення (крім відправлень «EMS»), поштові перекази за заявою відправника/адресата можуть бути доставлені на іншу адресу за окрему плату згідно із встановленими тарифами (згідно з п.118 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Якщо відправлення або поштові перекази, які через неправильно написану адресу чи її відсутність (змита, відірвана) або з інших причин, не можуть бути вручені адресату, то вони повертаються відправнику (згідно з п.117 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).