Часті питання за темою «Міжнародні відправлення»
Доставка міжнародних відправлень
Відправник повинен подати онлайн-заяву за посиланням, додати квитанцію та фото оболонки пошкодженого відправлення, в коментарях описати ситуацію. Якщо на відділенні у присутності клієнта виявили пошкоджене міжнародне поштове відправлення, співробітники повинні скласти відповідний акт і на відправленні зробити відмітку «надійшло у пошкодженому вигляді».
Якщо міжнародне поштове відправлення не вручене отримувачу, то відправник може у поштовому відділенні написати відповідну заяву та оплатити додаткові послуги. До заяви обов’язково потрібно додати квитанцію за додаткову послугу, вказати попередню адресу та зазначити нову адресу. Заяви на переадресацію/зміну ПІБ/повернення приймають не всі країни.
Приймають заяви: Росія, Аргентина, Пакистан, Китай, Ізраїль, Швейцарія, Мексика, Німеччина, Чехія, Ліван, Франція, Норвегія.
Не приймають заяви: Австралія, Австрія, США, Канада, Великобританія, Гонконг, Данія, Фінляндія, Швеція.
Перевірити, чи приймає потрібна вам країна призначення такі заяви можна за посиланням.
Якщо міжнародне поштове відправлення не вручене отримувачу, то відправник може у поштовому відділенні написати відповідну заяву та оплатити додаткові послуги. Заяви на переадресацію/зміну ПІБ/повернення приймають не всі країни.
Приймають заяви: Росія, Аргентина, Пакистан, Китай, Ізраїль, Швейцарія, Мексика, Німеччина, Чехія, Ліван, Франція, Норвегія.
Не приймають заяви: Австралія, Австрія, США, Канада, Великобританія, Гонконг, Данія, Фінляндія, Швеція.
Перевірити, чи приймає потрібна вам країна призначення такі заяви можна за посиланням.
Пошти, що входять до ВПС, повертають відправлення автоматично, якщо воно не вручене і пройшов термін зберігання і т.д. Якщо відправник при оформленні відправлення поставив відмітку «не повертати», то відправлення не повернуть за жодних обставинах.
Відправник повинен подати онлайн-заяву за посиланням, додати квитанцію і копії оболонки поверненого відправлення. Профільний відділ зробить запит оператору поштового зв’язку країни призначення. Якщо повернення було здійснено не обґрунтовано, оператор поштового зв’язку країни призначення буде компенсувати вартість за пересилання.
Згідно з ст.5 Всесвітньої поштової конвенції будь-яке міжнародне поштове відправлення (МПВ) належить відправнику до тих пір, поки воно не видане отримувачу, і відповідальність за нього несе країна відправлення. Відправник повинен написати заяву на пошук у відділенні або на сайті Укрпошти, додати до неї копію/фото чека. Після затвердження рахунку іноземною поштовою адміністрацією, відправнику буде виплачене відшкодування. Також за його письмовою відмовою від відшкодування на користь адресата, може бути виплачене відшкодування адресату.
Якщо міжнародне поштове відправлення ще знаходиться на території України (або хоча б у місці міжнародного поштового обміну), клієнт-відправник у відділенні Укрпошти може написати заяву та доплатити за зміну сервісу. Якщо відправлення за межами України, необхідно перевірити можливість країни-отримувача та подати заяву.
Коли для розгляду звернення отримана вся необхідна інформація, надається зворотний зв’язок, що звернення прийнято в роботу. За зверненням на розшук міжнародного поштового відправлення початкову відповідь надають упродовж 30 днів, кінцеву — протягом 2 місяців. За іншими питаннями термін розгляду складає до 30 днів.
Якщо місцезнаходження відправлення не відоме, клієнт може написати заяву на пошук (у відділенні або онлайн). До заяви на розшук обов’язково додається оригінал або копія розрахункового документа про прийняття поштового відправлення. А також зазначаються такі дані:
- вид та категорія поштового відправлення;
- його номер;
- місце та дата прийняття для пересилання;
- шлях пересилання (авіа чи наземний);
- перелік вкладень поштового відправлення;
- поштова адреса відправника та одержувача (латинськими літерами й арабськими цифрами).
Заяви про розшук подаються протягом шести місяців з дня прийняття оператором поштового зв’язку поштового відправлення. За зверненням на розшук міжнародного поштового відправлення початкову відповідь надають упродовж 30 днів, кінцеву — протягом 2 місяців. За іншими питаннями термін розгляду складає до 30 днів.
Перевірити інформацію можна за посиланням або у відділенні Укрпошти.
Інформацію по митному оформленню експорту/імпорту можна почитати в розділі міжнародної доставки за посиланням.
Якщо у вас виникли питання щодо митного оформлення, звертайтеся за номером гарячої лінії: 0 800 300 545.
У разі затримки митним органом міжнародного поштового відправлення просимо звертатися безпосередньо до того підрозділу митниці, що здійснює митні формальності в місці міжнародного поштового обміну, де знаходиться відправлення.
Міжнародне поштове відправлення з післяплатою або митними нарахуваннями видається одержувачу тільки після стягнення з нього суми післяплати (зазначеної в бланку поштового переказу TFP3) або суми митних нарахувань (зазначеної в бланку поштового переказу ф.115). Крім суми післяплати або суми митних нарахувань з одержувача також стягується плата за їх пересилання поштовим переказом.
Якщо неможливо вручити відправлення одержувачу, воно зберігається у поштовому відділенні місця призначення протягом місяця з дня надходження (у кожній країні індивідуальний строк безкоштовного зберігання). За письмовою заявою відправника/адресата цей строк може бути продовжений за додаткову плату до двох місяців з дня надходження до об’єкта поштового зв’язку місця призначення. Також строк зберігання відправлення може бути окремо визначеним відповідною угодою/домовленістю з іноземною поштовою службою на конкретний поштовий продукт.
Простий — поштове відправлення приймається для пересилання без видачі розрахункового документа та доставляється/вручається одержувачу без розписки.
До простої категорії належать:
- поштові картки;
- листи;
- бандеролі;
- дрібні пакети (лише вхідні в Україну);
- мішки «М» (лише вхідні в Україну);
- відправлення для сліпих (секограма).
Реєстрований — поштове відправлення, яке приймається для пересилання з видачею розрахункового документа, пересилається з приписуванням до супровідних документів, вручається одержувачу під розписку. Його можна відстежити за допомогою відповідних онлайн-сервісів та під час проведення розшуку.
До реєстрованої категорії належать:
- поштові картки;
- листи;
- бандеролі;
- дрібні пакети;
- мішки «М»;
- відправлення для сліпих (секограми);
- відправлення з оголошеною цінністю. Посилки (з оголошеною цінністю, без оголошеної цінності).
Такі відправлення краще пересилати категорією «з оголошеною цінністю», але не всі країни приймають відправлення цією категорією (наприклад, Ізраїль і Канада не приймають).
Категорією «з оголошеною цінністю» можна відправити:
- відправлення з оголошеною цінністю;
- посилки з оголошеною цінністю.
Ми працюємо над тим, щоб двосторонній обмін статусів щодо доставки відправлень здійснювався у більшій кількості країн, але поки не в усіх країнах можна відстежувати міжнародні поштові відправлення. Актуальний перелік можна знайти за посиланням.
У цьому випадку одержувач повинен зв’язатися з відправником та попросити, щоб він подав заяву у своєму відділенні на виправлення даних, тому що до моменту отримання відправлення одержувачем, його власником є відправник (згідно з вимогами Всесвітньої поштової конвенції).
Всі виправлення передаються країною відправника в країну отримання відправлення, після чого його можна оформити на випуск у вільний обіг в Україні.
Згідно з Правилами надання послуг поштового зв’язку, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 № 270, зі змінами (далі — Правила):
- міжнародні поштові відправлення (далі — МПВ), на які нараховані митні платежі, вручаються в об’єкті поштового зв’язку (пункт 102 Правил);
- МПВ, на вкладення яких нараховані податки і збори (обов’язкові платежі), вручаються одержувачу лише після сплати ним таких платежів і плати за їх пересилання (у разі пересилання таких платежів поштовим переказом).
Одержувач може звернутися до митного органу із заявою про коригування сум нарахованих податків і зборів (обов’язкових платежів) відповідно до законодавства. У такому разі МПВ зберігається об’єктом поштового зв’язку протягом строку, що не перевищує двох місяців з дня його надходження (пункт 102 Правил).
Зразок заяви про корегування сум нарахованих податків і зборів (обов’язкових платежів) за посиланням.
Слід зауважити на декількох важливих моментах щодо заяви:
- заява адресується і подається до тієї митниці, яка здійснювала нарахування митних платежів (однієї з 4-х митниць Держмитслужби — Київської, Галицької, Закарпатської або Одеської);
- заява є письмовою та може бути надіслана клієнтом на поштову або електронну адресу, що зазначена у зразку заяви;
- заява є безоплатною (за подання та розгляд заяви плата митницею не стягується);
- заява розглядається і вирішується митницею в термін не більше одного місяця від дня її надходження, а в окремих випадках термін може бути продовжений до сорока п’яти днів;
- заява може бути митницею задоволена або відхилена.
На час розгляду заяви митницею МПВ, як уже зазначалося, зберігається об’єктом поштового зв’язку.
Водночас продовження до двох місяців строку зберігання МПВ у приміщенні об’єкта поштового зв’язку здійснюється за письмовою заявою адресата і за додаткову плату.
Так, згідно з пунктом 110 Правил, МПВ безоплатно зберігається у приміщенні об’єкта поштового зв’язку протягом п’яти робочих днів після його надходження до об’єкта поштового зв’язку, а за кожен наступний день зберігання з одержувача стягується плата за зберігання такого відправлення відповідно до тарифів, установлених оператором поштового зв’язку (день надходження та день вручення не враховуються).
Після закінчення встановленого строку зберігання невручені МПВ надсилаються до місця міжнародного поштового обміну, з якого вони були одержані.
Вкладення у міжнародні відправлення
Документи, до яких відноситься свідоцтво про народження, пересилаються у міжнародних поштових відправленнях з оголошеною цінністю.
За інформацією поштової адміністрації США, пересилання міжнародних поштових відправлень з оголошеною цінністю до країни не дозволяється, тому пересилання цих документів не можливе. (Керівництво з приймання міжнародних поштових відправлень (2007 р.), у якому викладена інформація всіх країн-членів ВПС щодо заборонених або умовно допущених до ввозу в ці країни).
Держстандартом України (ДСТУ 3875-99) визначені технічні вимоги, основні параметри та розміри поштових карток. Поштова картка (листівка) має мати такі розміри: max — 120 × 235 мм, min — 90 × 140 мм. При цьому на ній має бути правильно розташована адреса одержувача і наклеєна відповідна поштова марка, що слугує оплатою послуг із пересилання (згідно з п.14 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).
За інформацією поштової адміністрації Російської Федерації, товари, що швидко псуються, заборонені до пересилання в міжнародних поштових відправленнях на територію Росії.
До таких товарів відносимо «Цукор і кондитерські вироби з цукру», «Різні харчові продукти» (Керівництво з приймання міжнародних поштових відправлень (2007 р.), у якому викладена інформація всіх країн-членів ВПС щодо заборонених або умовно допущених до ввозу в ці країни предметів).
За межі України дозволяється пересилати готівку лише в міжнародному поштовому відправленні з оголошеною цінністю (а не цінним листом) в сумі, що не перевищує 10 000 євро (Положення про транскордонне переміщення валютних цінностей, затверджене Постановою Правління НБУ від 02.01.2019 №3).
При пересиланні у відправленні з оголошеною цінністю готівки у межах зазначених норм відправник повинен заповнити митну декларацію CN22/CN23.
Косметичну продукцію можна ввозити до Німеччини за умови дотримання вимог національного законодавства Німеччини. За детальною інформацією зверніться до відповідних органів Німеччини (Керівництво з приймання міжнародних поштових відправлень (2007 р.), у якому викладена інформація всіх країн-членів ВПС щодо заборонених або умовно допущених до ввозу в ці країни предметів).
Так, можна. В Україну в міжнародних поштових відправленнях з оголошеною цінністю дозволяється пересилати іноземну валюту в сумі, що не перевищує 300 євро (Інструкція про переміщення готівки й банківських металів через митний кордон України, затверджена Постановою правління НБУ від 27.05.2008 за № 148, зареєстрована в Мінюсті України 11.06.08 за № 520/15211).
Так. Міжнародні поштові відправлення, які містять медикаменти для особистого використання, у кількості, необхідній для медичного лікування, дозволяються до ввозу в Україну, якщо адресат має дозвіл Міністерства охорони здоров’я України (Перелік заборонених або умовно дозволених до ввезення в Україну предметів).
АТ «Укрпошта», національний оператор поштового зв’язку, співпрацює з призначеними операторами країн-членів Всесвітнього поштового союзу, у випадку з Великобританією — з Royal Mail.
Радимо вам рекомендувати відправнику звернутися до працівника відділення, де було оформлено відправлення, щоб з’ясувати місцезнаходження посилки (згідно з п.121 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).
Поштова адміністрація Канади не повідомляла про заборону або особливі умови пересилання кави на територію країни. Однак, у міжнародних бандеролях каву пересилати неможливо, її можна відправити у дрібному пакеті.
Максимальна вага дрібного пакета не може перевищувати 2 кг (відповідно до Керівництва з приймання міжнародних поштових відправлень (2007 р.), яким керуються при прийманні поштових відправлень до пересилання за межі України).
Ні, не можна. На територію США й Канади заборонено ввезення алкогольних напоїв у поштовому відправленні (Керівництво з приймання міжнародних поштових відправлень (2007 р.), у якому викладена інформація всіх країн-членів ВПС щодо заборонених або умовно допущених до ввозу в ці країни предметів).
Лікарські засоби, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України, вважаються особистими речами (стаття 370 Митного кодексу України).
Порядок та обсяги їх переміщення визначені Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 №458.
Імпорт. Дозволено пересилати на адресу громадян лікарські засоби:
- у кількості, що не перевищує п’яти упакувань кожного найменування на одну особу (крім лікарських засобів, що містять наркотичні чи психотропні речовини);
- у кількості, що не перевищує зазначену в наявному в особи рецепті на такий лікарський засіб, виданому на ім’я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров’я.
Стаття 17 Закону України від 04 квітня 1996 №123 «Про лікарські засоби» встановлює, що на територію України можуть ввозитися (пересилатись) лікарські засоби:
- зареєстровані в Україні — за наявності сертифіката якості, серії лікарського засобу, що видається виробником, ліцензії на імпорт лікарських засобів (крім АФІ), що видається імпортеру (виробнику або особі, що представляє виробника лікарських засобів на території України), у порядку, встановленому законодавством;
- незареєстровані в Україні — для індивідуального використання громадянами. У цьому випадку ключовим для здійснення процедури митного оформлення лікарських засобів є підтвердження їх належності до особистих речей громадянина (наявність в особи-одержувача рецепту на такий лікарський засіб, виданому на ім’я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров’я).
Експорт. Кількісних обмежень щодо пересилання за межі митної території України лікарських засобів, крім тих, що містять наркотичні чи психотропні речовини, законодавством України не встановлено. Обмеження за вартістю — до 10 тис. євро.
Водночас, враховуючи відмінності у митних правилах різних країн, у випадку пересилання лікарських засобів наполегливо рекомендуємо ознайомитись із законодавством країни призначення для уникнення порушень законодавства та конфліктних ситуацій під час здійснення митного контролю в інших країнах.
Відправлення EMS
EMS (Express Mail Service) — міжнародний сервіс експрес-доставки, що здійснюється виключно авіатранспортом.
Формула розрахунку: тариф за 1 шт. + N × тариф за кг, де N — це кількість кг у відправленні EMS.
Тарифи на відправлення EMS ви можете знайти за посиланням.
За збитки, завдані внаслідок ненадання чи неналежного надання послуг з пересилання відправлень EMS, АТ «Укрпошта» несе таку матеріальну відповідальність перед користувачем послуг поштового зв’язку:
Відправлення EMS з вкладенням документів — 20 СПЗ + вартість послуг поштового зв’язку за пересилання відправлення.
Відправлення EMS з товарним вкладенням — 75 СПЗ + вартість послуг поштового зв’язку за пересилання відправлення.
Документи — 1кг, товари — 30 кг, якщо інше не зазначила країна-отримувач.
Відправлення EMS подаються для пересилання у відкритому вигляді.
- У термінах доставки, у габаритах відправлень.
- У можливості «Огляду перед врученням» та адресній доставці.
- У способі пересилання.
Середній загальний термін доставки відправлень EMS для більшості країн становить 7–10 днів.
- Вогнепальну зброю усіх видів і боєприпаси до неї, частини зброї, холодну зброю та інші предмети, спеціально призначені для нападу та оборони (кастети, стилети, балончики з рідиною паралітичної дії тощо).
- Вибухові, легкозаймисті або інші небезпечні речовини, якщо інше не передбачено законодавством;
- Наркотичні засоби, психотропні речовини, їх аналоги і прекурсори, включені ДСКН до переліку наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, що підлягають спеціальному контролю відповідно до законодавства, та радіоактивні речовини.
- Дозволи на право носіння зброї, трудові книжки, військові квитки, документи, що посвідчують особу (крім паспорта громадянина України для виїзду за кордон).
- Інші предмети, ввезення яких заборонено до країн відповідно до законодавства та Актів ВПС.
- Спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України.
У такому випадку він може звернутися до митного органу, який здійснював митний контроль та нарахував платежі із заявою про коригування (зняття або зниження) сум нарахованих податків і зборів (обов’язкових).
- Найменування адресата та його поштова адреса зазначаються латинськими (англійськими) літерами і арабськими цифрами. Назва країни призначення повторюється українською мовою (великими літерами). Якщо в країні призначення застосовуються інші літери та цифри (тобто, у випадках написання поштової адреси мовою країни призначення), назва країни призначення повторюється латинськими (англійськими) літерами та українською мовою (великими літерами).
- Найменування відправника та його поштова адреса зазначаються латинськими (англійськими) літерами і арабськими цифрами. Можливе зазначення поштової адреси українською мовою, але у такому випадку найменування країни відправника повторюється латинськими (англійськими) літерами.
У поштовій адресі (адресата, відправника) відправлення EMS не повинно бути скорочених найменувань чи будь-яких знаків, що не стосуються її. Відправлення EMS без зазначення найменування відправника та його поштової адреси до пересилання не приймаються.
Відправлення повертається у випадку:
- подання відправником письмової заяви про повернення відправлення;
- надання адресатом письмової відмови від отримання відправлення;
- закінчення встановленого строку зберігання відправлення;
- неможливості вручення через неправильно зазначену адресу або її відсутність (змита, відірвана чи пошкоджена в інший спосіб) та з інших причин, які не дають змоги оператору поштового зв’язку виконати обов’язки щодо пересилання відправлень EMS.
Протягом шести місяців із дати подання відправлення EMS до пересилання.
Відшкодування повинно бути виплачене відправникові (адресатові) не пізніше, ніж через три місяці від дня, наступного за днем подання рекламації.