0 800 300 545

контакт-центр

Часті питання за темою «Відповідальність Укрпошти»

Щоб перевірити статус доставки реєстрованого поштового відправлення, зверніться до оператора поштового відділення із заявою про його розшук (її може подати і відправник, і одержувач) або подайте заяву онлайн.

До заяви потрібно додати оригінал або копію розрахункового документа про прийняття поштового відправлення до пересилання (касовий чек, розрахункова квитанція).

У заяві слід вказати таку інформацію:

  • вид та категорію поштового відправлення;
  • номер відправлення;
  • місце та дату прийняття для пересилання.

Щодо неодержання чи заміни товару, замовленого онлайн, рекомендуємо звертатися до відправника товару.

Заяви про розшук подаються протягом шести місяців з дня прийняття Укрпоштою відправлення до пересилання (Згідно з Правилами надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270, відповідно до положень Актів Всесвітнього поштового союзу (Женева, 2008 р.).

*Розшук можливий лише для міжнародних відправлень.

У разі незгоди користувача з визначеним розміром відшкодування питання про відшкодування завданих йому фактичних збитків, моральної шкоди, втраченої вигоди через неналежне виконання операторами своїх зобов’язань, а також інші спори між користувачами та оператором розглядаються у судовому порядку (згідно зі ст. 18 Закону України «Про поштовий зв’язок»).

Відправлення по Україні

  • за повну втрату реєстрованих поштових відправлень (рекомендованого листа, бандеролі, поштової картки, повідомлення про вручення поштового відправлення), посилок та прямих контейнерів без оголошення цінності — відшкодування вартості послуг поштового зв’язку та штраф у розмірі 100% вартості цих послуг;
  • за часткову втрату (пошкодження) вкладення посилки без оголошеної цінності — відшкодування його вартості пропорційно масі втраченої або пошкодженої частини вкладення шляхом ділення розміру тарифу за пересилання на чисту масу вкладення та штраф у розмірі 100% вартості послуг поштового зв’язку;
  • за повну втрату (пошкодження) вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю — відшкодування в розмірі суми оголошеної цінності поштового відправлення, вартості послуг поштового зв’язку та штрафу у розмірі 25% вартості цих послуг;
  • за часткову втрату (пошкодження) вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю з описом вкладення — повернення (відшкодування) вартості вкладення або його пошкодженої частини згідно з описом, вартості послуг поштового зв’язку та штраф у розмірі 25% вартості цих послуг. Якщо пошкоджене вкладення може бути використане, сума відшкодування зменшується за домовленістю з відправником або адресатом. У разі відмови відправника або адресата від одержання частково пошкодженого вкладення воно реалізується підприємством (оператором) поштового зв’язку. У разі не зазначення в описі вартості вкладених предметів або пересилання без опису розмір відшкодування визначається пропорційно втраченої або пошкодженої частини вкладення незалежно від її фактичної вартості, але не більше ніж оголошена цінність посилки, листа або бандеролі. У цьому разі вартість одиниці маси визначається шляхом ділення суми оголошеної цінності на чисту масу вкладення;
  • за несвоєчасну доставку реєстрованих поштових відправлень — штраф у розмірі 25% вартості послуг поштового зв’язку;
  • у разі порушення контрольних термінів пересилання поштових відправлень повітряним транспортом — різниця між платою за пересилання повітряним і наземним транспортом та штраф у розмірі 25% вартості послуг поштового зв’язку.

Міжнародні відправлення

За втрату (пошкодження) міжнародних поштових відправлень і посилок підприємство (оператор) поштового зв’язку несе відповідальність відповідно до актів Всесвітнього поштового союзу та законодавства України, за невиплату міжнародних поштових переказів — відповідно до міжнародних договорів України.

Вартість послуг відшкодовується споживачеві послуг поштового зв’язку при пред’явленні квитанції про оплату послуг поштового зв’язку.

Проставлення такої відмітки передбачено нормативними документами. Якщо працівник пошти виявляє пошкодження пакування простих і рекомендованих відправлень, то вживає всі необхідні заходи для його усунення і залишає позначку «Надійшло у пошкодженому вигляді», яка засвідчується підписом працівника і відбитком поштового штемпеля (згідно з п.122 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).