Часті питання за темою «Міжнародні відправлення»

Доставка міжнародних відправлень

Імпорт

Якщо у поштовому відділенні отримувач виявив пошкоджене міжнародне поштове відправлення, він має повідомити про це співробітників пошти та попросити скласти відповідний акт. Також на відправленні може бути проставлена відмітка «надійшло у пошкодженому вигляді». Після цього відправник має ініціювати перевірку, звернувшись з відповідним запитом до поштового оператора країни подання.


Експорт

Відправник повинен подати онлайн-заяву за посиланням (якщо МПВ оформлене в Особистому кабінеті на сайті Укрпошти, заяву можна подати, зайшовши в меню відправлення й натиснувши на кнопку «Онлайн-рекламація»), додати фото чека, а також оболонки і вкладення пошкодженого відправлення. У полі «Додаткова інформація» описати ситуацію. Отримувач також має зафіксувати факт пошкодження, склавши зі співробітниками пошти відповідний акт (Act of Damage).

Експорт

Якщо міжнародне поштове відправлення не вручено отримувачу, то відправник може звернутися до Укрпошти із запитом на переадресацію, заповнивши онлайн-форму за посиланням та вибравши тему «Переадресація» (якщо МПВ оформлене в Особистому кабінеті на сайті Укрпошти, заяву можна подати, зайшовши в меню відправлення й натиснувши на кнопку «Онлайн-рекламація»).

Заяви на переадресацію/зміну ПІБ/повернення приймають не всі країни.

Приймають заяви: Аргентина, Пакистан, Китай, Ізраїль, Швейцарія, Мексика, Німеччина, Чехія, Ліван, Франція, Норвегія.

Не приймають заяви: Австралія, Австрія, США, Канада, Великобританія, Гонконг, Данія, Фінляндія, Швеція.

Перевірити, чи приймає потрібна вам країна призначення такі заяви, можна за посиланням.

Додатково є змога рекомендувати отримувачу звернутися до своєї пошти щодо необхідності переадресації. У більшості призначених поштових операторів ця послуга платна.

Експорт

Якщо міжнародне поштове відправлення не вручено отримувачу, то відправник може звернутися до Укрпошти із запитом на повернення, заповнивши онлайн-форму за посиланням та вибравши тему «Заявка на повернення відправлення» (якщо МПВ оформлене в Особистому кабінеті на сайті Укрпошти, заяву можна подати, зайшовши в меню відправлення й натиснувши на кнопку «Онлайн-рекламація»).

Заяви на переадресацію/зміну ПІБ/повернення приймають не всі країни.

Приймають заяви: Аргентина, Пакистан, Китай, Ізраїль, Швейцарія, Мексика, Німеччина, Чехія, Ліван, Франція, Норвегія.

Не приймають заяви: Австралія, Австрія, США, Канада, Великобританія, Гонконг, Данія, Фінляндія, Швеція.

Перевірити, чи приймає потрібна вам країна призначення такі заяви, можна за посиланням.

Поштові оператори країн, що входять до ВПС, повертають відправлення автоматично, якщо його не вручено й минув термін зберігання тощо. Якщо відправник при оформленні відправлення поставив відмітку «не повертати», то відправлення не повернуть у жодному разі.

Відправник повинен подати онлайн-заяву за посиланням (якщо МПВ оформлене в Особистому кабінеті на сайті Укрпошти, заяву можна подати, зайшовши в меню відправлення й натиснувши на кнопку «Онлайн-рекламація»), додати квитанцію та копії оболонки поверненого відправлення. Профільний відділ зробить запит оператору поштового зв’язку країни призначення. Якщо повернення було здійснено не обґрунтовано, оператор поштового зв’язку країни призначення буде компенсувати вартість за пересилання.

Згідно зі ст. 5 Всесвітньої поштової конвенції будь-яке міжнародне поштове відправлення (МПВ) належить відправнику доти, доки не видане отримувачу, і відповідальність за нього несе країна подачі. Відправник має звернутися до Укрпошти з рекламацією на пошук через форму на сайті або письмовою заявою у поштовому відділенні та додати до неї копію/фото чека. Після затвердження рахунку іноземною поштовою адміністрацією відправнику буде виплачено відшкодування. Також за його письмовою відмовою від відшкодування на користь адресата може бути виплачено відшкодування адресату.

Коли для розгляду звернення отримана вся необхідна інформація, надається зворотний зв’язок, що звернення прийнято в роботу.

За зверненням на розшук міжнародного поштового відправлення початкову відповідь надають упродовж 30 днів, кінцеву — протягом 2 місяців.

За іншими питаннями термін розгляду складає до 30 днів.

Якщо місцезнаходження відправлення не відоме, клієнт може написати заяву на пошук (у відділенні або онлайн). До заяви на розшук обов’язково додається оригінал або копія розрахункового документа про прийняття поштового відправлення. А також зазначаються такі дані:

  • вид та категорія поштового відправлення;
  • його номер;
  • місце та дата прийняття для пересилання;
  • шлях пересилання (авіа чи наземний);
  • перелік вкладень поштового відправлення;
  • поштова адреса відправника та одержувача (латинськими літерами й арабськими цифрами).

Заяви про розшук подаються протягом шести місяців з дня прийняття оператором поштового зв’язку поштового відправлення.

За зверненням на розшук міжнародного поштового відправлення початкову відповідь надають упродовж 30 днів, кінцеву — протягом 2 місяців.

За іншими питаннями термін розгляду складає до 30 днів.

Перевірити інформацію можна за посиланням або у відділенні Укрпошти.

Опис вкладень, небезпечних для пересилання, можна переглянути тут.

Інформацію по митному оформленню експорту/імпорту можна почитати в розділі міжнародної доставки за посиланням.

Якщо у вас виникли питання щодо митного оформлення, звертайтеся за номером гарячої лінії: 0 800 300 545.

У разі затримки митним органом міжнародного поштового відправлення просимо звертатися безпосередньо до того підрозділу митниці, що здійснює митні формальності в місці міжнародного поштового обміну, де знаходиться відправлення.

Міжнародне поштове відправлення з післяплатою або митними нарахуваннями видається одержувачу тільки після стягнення з нього суми післяплати (зазначеної в бланку поштового переказу TFP3) або суми митних нарахувань (зазначеної в бланку поштового переказу ф.115). Крім суми післяплати або суми митних нарахувань з одержувача також стягується плата за їх пересилання поштовим переказом.

Імпорт

Міжнародні відправлення зберігаються у поштових відділеннях протягом місяця з дня надходження (відправлення EMS — 14 днів). За письмовою заявою адресата цей строк може бути продовжений за додаткову плату до двох місяців з дня надходження до об’єкта поштового зв’язку місця призначення. Також строк зберігання відправлення може бути окремо визначеним відповідною угодою/домовленістю з іноземною поштовою службою на конкретний поштовий продукт.

Експорт

Якщо неможливо вручити відправлення одержувачу, воно зберігатиметься у поштовому відділенні місця призначення. У кожній країні — індивідуальний строк зберігання. Отримувач може звернутися до свого поштового оператора для подовження терміну зберігання. Ця послуга може бути платною.

Простий: поштове відправлення приймається для пересилання без видачі розрахункового документа та доставляється/вручається одержувачу без розписки.

До простої категорії належать:

  • поштові картки;
  • листи;
  • бандеролі (лише вхідні в Україну);
  • дрібні пакети (лише вхідні в Україну);
  • мішки «М» (лише вхідні в Україну);
  • відправлення для сліпих.

Реєстрований: поштове відправлення приймається для пересилання з видачею розрахункового документа, пересилається з приписуванням до супровідних документів, вручається одержувачу під розписку.

Його можна відстежити за допомогою відповідних онлайн-сервісів та під час проведення розшуку.

До реєстрованої категорії належать:

  • поштові картки;
  • листи;
  • бандеролі (лише вхідні в Україну);
  • дрібні пакети;
  • мішки «М» (лише вхідні в Україну);
  • відправлення для сліпих (секограми);
  • відправлення з оголошеною цінністю (лише вхідні в Україну);
  • посилки (з оголошеною цінністю, без оголошеної цінності).

Такі відправлення краще пересилати як посилку з оголошеною цінністю, але не всі країни їх приймають (наприклад, Велика Британія, Ізраїль і Канада не приймають).

Оголошена цінність має відповідати митній вартості вкладення.

Ми працюємо над тим, щоб двосторонній обмін статусів щодо доставки відправлень здійснювався у більшій кількості країн. Такі типи відправлень, як посилка, EMS, дрібний пакет PRIME, відстежуються у всіх країнах, для яких діють вказані послуги.

Рекомендовані дрібні пакети та листи на території деяких країн не відстежуються. Актуальний перелік можна знайти за посиланням.

У цьому випадку одержувач повинен зв’язатися з відправником та попросити, щоб він подав заяву у своєму відділенні на виправлення даних, тому що до моменту отримання відправлення одержувачем, його власником є відправник (згідно з вимогами Всесвітньої поштової конвенції).

Всі виправлення передаються країною відправника в країну отримання відправлення, після чого його можна оформити на випуск у вільний обіг в Україні.

Згідно з Правилами надання послуг поштового зв’язку, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 № 270, зі змінами (далі — Правила):

  • міжнародні поштові відправлення (далі — МПВ), на які нараховані митні платежі, вручаються в об’єкті поштового зв’язку (пункт 102 Правил);
  • МПВ, на вкладення яких нараховані податки і збори (обов’язкові платежі), вручаються одержувачу лише після сплати ним таких платежів і плати за їх пересилання (у разі пересилання таких платежів поштовим переказом).

Одержувач може звернутися до митного органу із заявою про коригування сум нарахованих податків і зборів (обов’язкових платежів) відповідно до законодавства. У такому разі МПВ зберігається об’єктом поштового зв’язку протягом строку, що не перевищує двох місяців з дня його надходження (пункт 102 Правил).

Зразок заяви про корегування сум нарахованих податків і зборів (обов’язкових платежів) за посиланням.

Слід зауважити на декількох важливих моментах щодо заяви:

  • заява адресується і подається до тієї митниці, яка здійснювала нарахування митних платежів (однієї з 2-х митниць Держмитслужби — Київської або Львівської);
  • заява є письмовою та може бути надіслана клієнтом на поштову або електронну адресу, що зазначена у зразку заяви;
  • заява є безоплатною (за подання та розгляд заяви плата митницею не стягується);
  • заява розглядається і вирішується митницею в термін не більше одного місяця від дня її надходження, а в окремих випадках термін може бути продовжений до сорока п’яти днів;
  • заява може бути митницею задоволена або відхилена.

На час розгляду заяви митницею МПВ, як уже зазначалося, зберігається об’єктом поштового зв’язку.

Водночас продовження до двох місяців строку зберігання МПВ у приміщенні об’єкта поштового зв’язку здійснюється за письмовою заявою адресата і за додаткову плату.

Так, згідно з пунктом 110 Правил, МПВ безоплатно зберігається у приміщенні об’єкта поштового зв’язку протягом п’яти робочих днів після його надходження до об’єкта поштового зв’язку, а за кожен наступний день зберігання з одержувача стягується плата за зберігання такого відправлення відповідно до тарифів, установлених оператором поштового зв’язку (день надходження та день вручення не враховуються).

Після закінчення встановленого строку зберігання невручені МПВ надсилаються до місця міжнародного поштового обміну, з якого вони були одержані.

Вкладення у міжнародні відправлення

Порядок надання послуг поштового зв’язку, права та обов’язки операторів поштового зв’язку і користувачів послуг поштового зв’язку та регулювання відносин між ними визначено Правилами надання послуг поштового зв’язку, які затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 №270 «Про затвердження Правил надання послуг поштового зв’язку».

Пунктом 37 Правил передбачено, що у міжнародних поштових відправленнях забороняється пересилати, зокрема, документи, що посвідчують особу (крім пересилання в реєстрованих міжнародних поштових відправленнях паспортів громадянина України для виїзду за кордон, а також у період дії воєнного стану або на період, що закінчується в останнє число місяця, у якому завершується дія карантину, встановленого на території України Кабінетом Міністрів України, паспортів громадянина України, посвідчення особи на повернення в Україну).

Перелік документів, що посвідчують особу, визначений статтею 13 Закону України від 20.11.2012 №5492-VI «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», який не містить такого документа, як свідоцтво про народження.

Таким чином, свідоцтво про народження не є документом, що посвідчує особу, тобто його можна пересилати міжнародним поштовим відправленням.

Держстандартом України (ДСТУ 3875-99) визначені технічні вимоги, основні параметри та розміри поштових карток. Поштова картка (листівка) має мати такі розміри: max — 120 × 235 мм, min — 90 × 140 мм. При цьому на ній має бути правильно розташована адреса одержувача і наклеєна відповідна поштова марка, що слугує оплатою послуг із пересилання (згідно з п.14 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

За межі України дозволяється пересилати готівку лише в посилці з оголошеною цінністю (а не цінним листом) в сумі, що не перевищує 10 000 євро (Положення про транскордонне переміщення валютних цінностей, затверджене Постановою Правління НБУ від 02.01.2019 №3).

При пересиланні у посилці з оголошеною цінністю готівки у межах зазначених норм відправник повинен заповнити митну декларацію CN23.

Косметичну продукцію можна ввозити до Німеччини за умови дотримання вимог національного законодавства Німеччини. За детальною інформацією зверніться до відповідних органів Німеччини (Керівництво з приймання міжнародних поштових відправлень (2007 р.), у якому викладена інформація всіх країн-членів ВПС щодо заборонених або умовно допущених до ввозу в ці країни предметів).

Так, можна. В Україну в міжнародних поштових відправленнях з оголошеною цінністю дозволяється пересилати іноземну валюту в сумі, що не перевищує 300 євро (Інструкція про переміщення готівки й банківських металів через митний кордон України, затверджена Постановою правління НБУ від 27.05.2008 за № 148, зареєстрована в Мінюсті України 11.06.08 за № 520/15211).

Так. Міжнародні поштові відправлення, які містять медикаменти для особистого використання, у кількості, необхідній для медичного лікування, дозволяються до ввозу в Україну, якщо адресат має дозвіл Міністерства охорони здоров’я України (Перелік заборонених або умовно дозволених до ввезення в Україну предметів).

АТ «Укрпошта», національний оператор поштового зв’язку, співпрацює з призначеними операторами країн-членів Всесвітнього поштового союзу, у випадку з Великобританією — з Royal Mail.

Радимо вам рекомендувати відправнику звернутися до працівника відділення, де було оформлено відправлення, щоб з’ясувати місцезнаходження посилки (згідно з п.121 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.09 № 270).

Ні, не можна. Фізичні особи не можуть пересилати за кордон алкогольні напої та інші підакцизні товари у міжнародних поштових відправленнях.

Лікарські засоби, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України, вважаються особистими речами (стаття 370 Митного кодексу України).

Порядок та обсяги їх переміщення визначені Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2012 №458.

Імпорт. Дозволено пересилати на адресу громадян лікарські засоби:

  • у кількості, що не перевищує п’яти упакувань кожного найменування на одну особу (крім лікарських засобів, що містять наркотичні чи психотропні речовини);
  • у кількості, що не перевищує зазначену в наявному в особи рецепті на такий лікарський засіб, виданому на ім’я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров’я.

Стаття 17 Закону України від 04 квітня 1996 №123 «Про лікарські засоби» встановлює, що на територію України можуть ввозитися (пересилатись) лікарські засоби:

  • зареєстровані в Україні — за наявності сертифіката якості, серії лікарського засобу, що видається виробником, ліцензії на імпорт лікарських засобів (крім АФІ), що видається імпортеру (виробнику або особі, що представляє виробника лікарських засобів на території України), у порядку, встановленому законодавством;
  • незареєстровані в Україні — для індивідуального використання громадянами. У цьому випадку ключовим для здійснення процедури митного оформлення лікарських засобів є підтвердження їх належності до особистих речей громадянина (наявність в особи-одержувача рецепту на такий лікарський засіб, виданому на ім’я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров’я).

Експорт. Кількісних обмежень щодо пересилання за межі митної території України лікарських засобів, крім тих, що містять наркотичні чи психотропні речовини, законодавством України не встановлено. Обмеження за вартістю — до 10 тис. євро.

Водночас, враховуючи відмінності у митних правилах різних країн, у випадку пересилання лікарських засобів наполегливо рекомендуємо ознайомитись із законодавством країни призначення для уникнення порушень законодавства та конфліктних ситуацій під час здійснення митного контролю в інших країнах.

Відправлення EMS

EMS (Express Mail Service) — міжнародний сервіс експрес-доставки, що здійснюється виключно авіатранспортом*

* Під час дії воєнного стану та у зв’язку із закриттям повітряного простору над Україною перевезення здійснюється наземним транспортом до найближчих хабів / аеропортів європейських країн.

Формула розрахунку: тариф за 1 шт. + N × тариф за кг, де N — це кількість кг у відправленні EMS.

Тарифи на відправлення EMS ви можете знайти за посиланням.

За збитки, завдані внаслідок ненадання чи неналежного надання послуг з пересилання відправлень EMS, АТ «Укрпошта» несе таку матеріальну відповідальність перед користувачем послуг поштового зв’язку:

Відправлення EMS з вкладенням документів — 20 СПЗ + вартість послуг поштового зв’язку за пересилання відправлення.

Відправлення EMS з товарним вкладенням — 75 СПЗ + вартість послуг поштового зв’язку за пересилання відправлення.

Документи — 1кг, товари — 30 кг, якщо інше не зазначила країна-отримувач.

Відправлення EMS подаються для пересилання у відкритому вигляді.

  • У термінах доставки, у габаритах відправлень.
  • У можливості «Огляду перед врученням» та адресній доставці.
  • У способі пересилання.

Загальні терміни доставки відправлень EMS до більшості країн світу під час дії воєнного стану в Україні становлять 10–14 днів. З фактичними термінами пересилання відправлень EMS з України за експортними напрямками, що мають найбільший попит, можна ознайомитися за посиланням.

  • Вогнепальну зброю усіх видів і боєприпаси до неї, частини зброї, холодну зброю та інші предмети, спеціально призначені для нападу та оборони (кастети, стилети, балончики з рідиною паралітичної дії тощо).
  • Вибухові, легкозаймисті або інші небезпечні речовини, якщо інше не передбачено законодавством;
  • Наркотичні засоби, психотропні речовини, їх аналоги і прекурсори, включені ДСКН до переліку наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, що підлягають спеціальному контролю відповідно до законодавства, та радіоактивні речовини.
  • Дозволи на право носіння зброї, трудові книжки, військові квитки, документи, що посвідчують особу (крім паспорта громадянина України для виїзду за кордон).
  • Інші предмети, ввезення яких заборонено до країн відповідно до законодавства та Актів ВПС.
  • Спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України.

У такому випадку він може звернутися до митного органу, який здійснював митний контроль та нарахував платежі із заявою про коригування (зняття або зниження) сум нарахованих податків і зборів (обов’язкових).

  • Найменування адресата та його поштова адреса зазначаються латинськими (англійськими) літерами і арабськими цифрами. Назва країни призначення повторюється українською мовою (великими літерами). Якщо в країні призначення застосовуються інші літери та цифри (тобто, у випадках написання поштової адреси мовою країни призначення), назва країни призначення повторюється латинськими (англійськими) літерами та українською мовою (великими літерами).
  • Найменування відправника та його поштова адреса зазначаються латинськими (англійськими) літерами і арабськими цифрами. Можливе зазначення поштової адреси українською мовою, але у такому випадку найменування країни відправника повторюється латинськими (англійськими) літерами.

У поштовій адресі (адресата, відправника) відправлення EMS не повинно бути скорочених найменувань чи будь-яких знаків, що не стосуються її. Відправлення EMS без зазначення найменування відправника та його поштової адреси до пересилання не приймаються.

Відправник має засвідчити підписом правильність внесених даних та взяти відповідальність за вкладення, що пересилається. Крім цього, зазначити дату, яка є датою подання відправлення до пересилання.

Відправлення повертається у випадку:

  • подання відправником письмової заяви про повернення відправлення;
  • надання адресатом письмової відмови від отримання відправлення;
  • закінчення встановленого строку зберігання відправлення;
  • неможливості вручення через неправильно зазначену адресу або її відсутність (змита, відірвана чи пошкоджена в інший спосіб) та з інших причин, які не дають змоги оператору поштового зв’язку виконати обов’язки щодо пересилання відправлень EMS.

Відшкодування повинно бути виплачене відправникові (адресатові) не пізніше, ніж через три місяці від дня, наступного за днем подання рекламації.

Ні, відправлення EMS не застраховані. АТ «Укрпошта» несе встановлену відповідальність за ненадання чи неналежне надання послуг з пересилання відправлень EMS.

5 днів на безкоштовній основі з моменту надходження до адресного поштового відділення (не враховується день надходження до поштового відділення та вихідні / святкові дні).

Відправлення EMS зберігаються у поштовому відділенні 14 календарних днів, однак за заявою адресата на платній основі термін зберігання може бути подовжений максимум до двох місяців.

Адресат при зверненні за відправленням до поштового відділення має пред’явити документ, що посвідчує особу: паспорт (зокрема із застосунку Дія), посвідчення водія, інші документи, що посвідчують особу згідно з законодавством.

Якщо місцезнаходження відправлення EMS не відоме, клієнт може написати заяву на пошук (у поштовому відділенні або онлайн). До заяви на розшук обов’язково додається оригінал чи копія розрахункового документа про прийняття поштового відправлення, а також бланк митної декларації CN 23 EMS. Крім цього, зазначаються такі дані:

  • вид та категорія поштового відправлення;
  • його номер;
  • місце та дата прийняття для пересилання;
  • шлях пересилання (авіа чи наземний);
  • перелік вкладень поштового відправлення;
  • поштова адреса відправника та одержувача (латинськими літерами й арабськими цифрами).

За зверненням на розшук міжнародного поштового відправлення початкову відповідь надають упродовж 30 днів, кінцеву — впродовж 2 місяців. За іншими питаннями термін розгляду становить до 30 днів.