Укрпошта відроджує експорт: за два тижні березня поштовий оператор перевіз 230 тонн відправлень

01.04.2022

За два останні тижні березня Укрпошта доставила за кордон 84 тис експортних відправлень загальною вагою 230 тонн. Частка цих відправлень – комерційний експорт, який за обсягами протягом місяця з початку війни вдалося відновити до 60%. Йдеться про посилки, які українські підприємці, що продають товари на маркетплейсах, відправляють клієнтам за кордон.

Укрпошта з перших днів війни доклала максимум зусиль, щоб відновити міжнародну доставку майже в усі країни світу, і вже за кілька тижнів роботи бачимо позитивну тенденцію в обсягах. Є два ключові напрями, по яких спостерігаємо особливий попит. Це доставка речей рідним, які евакуювалися закордон, та відправлення, які роблять наші підприємці, реалізовуючи свої товари на світових маркетплейсах і не тільки. Посилки з домівки зі знижкою - це короткострокова історія і для нас, і для країни - це скоріше про підтримку українців. Комерційний експорт - це про обіг коштів, валютні вливання, робочі місця. Тому ми розширюємо потужності з сортування і обробки відправок, підключаємо київський хаб, щоб підсилити роботу львівського. Більше того, щоденно до 5 тисяч стаціонарних відділень Укрпошти відкривають свої двері, аби рухати бізнес українських підприємців, щоб він рухав Україну на економічному фронті, поки захисники боронять її на воєнному», - прокоментував генеральний директор Укрпошти Ігор Смілянський.

Якщо говорити про березень в цілому, то Національний поштовий оператор відправив 277 тонн експорту. Найбільше експорту за березень відправлено до Польщі. Також українці активно надсилали відправлення до США, Канади, Австралії, Ізраїлю, Великобританії, Японії та Німеччини.

Результат значно оптимістичніший від прогнозів на початок війни завдяки безстроковій акції «Посилка з домівки», в межах якої Укрпошта надає знижку -70% від вартості на відправлення до Польщі, Румунії, Угорщини, Словаччини та Молдови. Для прикладу, посилка вагою 10 кг з Києва до Варшави, яка раніше коштувала 1200 грн., зараз коштує 375 грн. З початку акції Укрпошта вже доставила 18,8 тис таких акційних відправлень загальною вагою майже 143 тонни.

Нагадаємо, з початку війни Укрпошта розгорнула кампанію з підтримки українських експортерів. Зокрема, поштовий оператор відновив раз на тиждень чартерні рейси до США, щоб українські підприємці, які продають свої товари на маркетплейсах, могли і далі продовжувати бізнес. Також Укрпошта провела переговори з ключовими маркеплейсами і звернулася до них з проханням переглянути умови для українських мерчантів на період війни. На заклик Укрпошти вже відреагували Wish, Joom, eBay, Etsy та Shopify – майданчики скасували для українських продавців абонентську плату та запровадили підтримуючі заходи. Всю інформацію щодо особливостей роботи маркетплейсів, зокрема для тих, хто тільки планує продавати за кордон, можна знайти на порталі Укрпошти для підприємців www.e-export.ukrposhta.ua

Звертаємо увагу, що через відсутність прямого авіасполучення та складнощі з наземними перевезеннями, терміни доставки дещо збільшилися. Відправлення до усіх країн, включаючи США, Японію та Австралію, складають 2-4 тижні.