Популяризуємо українське та бережемо традиції: поштова марка «Щедрик. Carol of the Bells» введена в обіг
23 грудня Укрпошта ввела в обіг поштову марку «Щедрик. Carol of the Bells», приурочену до сторіччя прем’єри щедрівки у Карнегі-Холі у Нью-Йорку. Погашення спеціальним штемпелем «Перший день» пройшло на Софійській площі біля головної ялинки країни, а також у Вінниці (ВПЗ 21050), так як це батьківщина відомого українського композитора.
Захід відбувся за участі генерального директора Укрпошти Ігоря Смілянського, заслуженого художника України, автора поштової марки «Щедрик. Carol of the Bells» Миколая Кочубея та наукової співробітниці Інституту української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського Тіни Пересунько – дослідниці історії «Щедрика».
Відчуття святкової атмосфери та наближення різдвяно-новорічних свят допомогли створити учасники дитячого хору «Веснянка», у виконанні яких прозвучав музичний шедевр «Щедрик».
«Укрпошта завершує цей нелегкий рік випуском святкової марки «Щедрик. Carol of the Bells». Нова поштова марка пронизана духом Різдва, українською культурою, традиціями. Упевнений, вона відгукнеться в серцях українців, адже «Щедрик» – один із наших культурних символів. А ще наша марка пророкує щасливий і переможний прийдешній рік», – прокоментував генеральний директор Укрпошти Ігор Смілянський.
Наша країна багата на талановитих творців, діячів, науковців і має унікальний та різноманітний культурний фонд. Доказом цьому є українська народна щедрівка в обробці Миколи Леонтовича, яка понад століття залишається найпопулярнішою різдвяною піснею та підкорює серця людей не лише в Україні, а й на різних континентах.
«Марка «Щедрик» має свою особливу стилістику, яка відрізняється від попередньої марки «Історії та міфи». У цій роботі я використав техніку переходу кольорів від ніжно-зеленого до синього і відтворив символи, про які йдеться в пісні. Ластівка – композиційний центр, вона приносить на крилах весну і щастя. Також я зобразив гуцулів на фоні Карпат у їх традиційному вбранні, колядників, ягнят. На малюнку є цікава деталь: усі персонажі мають на собі дзвоники. Адже різдвяний дзвіночок вважається не лише обов’язковим атрибутом у колядників, а й перемагає хаос і освячує простір», – прокоментував художник Миколай Кочубей.
Тираж марки – 200 000 примірників. Номінал марки – W (еквівалент 1,5$, відповідає тарифу на пересилання непріоритетного простого листа наземним транспортом до 50 г до іноземних держав). До поштової марки Укрпоштою традиційно випущено конверт «Перший день» та художню картку.
Придбати поштовий випуск «Щедрик. Carol of the Bells» можна, починаючи з 23 грудня у всіх міських відділеннях Укрпошти по всій країні, а також в офіційному онлайн-магазині Укрпошти. На продаж марок діють обмеження – не більше двох аркушів на одне замовлення.