З квітня Укрпошта та Укрзалізниця доставили майже 3,6 мільйонів посилок «Залізною поштою»

15.09.2022

Укрпошта з квітня відправила багажними вагонами Укрзалізниці близько 3,6 млн відправлень в рамках спільного проєкту «Залізна пошта».

За період проєкту найбільше посилок надійшло до Києва зі Львова та Харкова - це 42%, а із Києва до Львова, Дніпра та Харкова - 38% від загальної кількості посилок. Також багато відправлень доставлялися із Харкова до Києва та Львова.

«З початку запуску ми вже перевезли 3,6 мільйонів посилок, а тепер набір швидкості буде ще більшим завдяки додатковим вагонам більшої місткості. Вчасно доставити такі необхідні речі переселенцям, місцевим жителям або перевезти гуманітарний вантаж для волонтерів – ось найголовніша мета спільного із Укрзалізницею проєкту. Обсяги відправлень із місяця в місяць постійно зростають, тож вдячні, що Укрзалізниця ще додала вагони до найзавантаженіших напрямків», - сказав генеральний директор Укрпошти Ігор Смілянський.

Доставляють вантажі 15 залізничних вагонів. До 12 вагонів, що були задіяні для перевезення посилок раніше, відсьогодні додалося ще 3 на найбільш завантажені маршрути: між Києвом та Львовом і між Львовом та Дніпром. Ці вагони доставляють пошту із 6 міст України - Львова, Івано-Франківська, Одеси, Харкова і Дніпра до Києва та у зворотному напрямку.

«Тандем з Укрпоштою виявився дуже вдалим і результативним. Щодня 12 поштових вагонів Укрзалізниці перевозили відправлення до різних міст України, а тисячі відділень Укрпошти отримували та віддавали їх адресатам. Тепер парк поштових вагонів поповнено ще на 3 одиниці рухомого складу. Вони курсуватимуть найбільш завантаженими маршрутами», — зазначив Олександр Камишін.

Два із трьох вагонів, що додалися на маршрути, переобладнані з рефрижераторів і зможуть перевозити кожен до 3000 відправлень за рейс. Третій вагон місткістю орієнтовно 2100 відправлень є модернізованим багажним вагоном. Усі роботи з переобладнання вагонів для перевезення пошти виконано на власних потужностях Укрзалізниці: два зроблено в Ковельському депо, ще один — у Синельниківському депо.

З початку дії проєкту та до 11 вересня було виконано 1555 рейсів і їх кількість збільшилася удвічі, якщо порівнювати співвідношення виконаних рейсів квітня до серпня. Також майже у два рази зросла кількість відправлень у серпні, порівнюючи із квітнем.

До кінцевого пункту призначення вантажі, які надійшли залізницею, Укрпошта доставляє магістральними автомобілями.

«Залізна пошта» доставляє гуманітарні вантажі. Їх прийом проводиться лише у тих відділеннях, що розміщені поруч із центральними залізничними вокзалами. Гуманітарний вантаж можна оформити до відправлення із Львова (відділення 79023), Києва (відділення 02505), Дніпра (відділення 49501), Одеси (відділення 65501) та Харкова (відділення 61501). Або оформити відправлення у «особистому кабінеті» на сайті Укрпошти.

Для гуманітарних вантажів діє спеціальний тариф. Вартість одного відправлення вагою до 30 кг та найдовшою стороною до 70 см складає 25 грн. Це мінімальна вартість, яка буде йти на підготовку та обслуговування поштового вагону. Безкоштовно можуть відправлятися посилки з воєнною тематикою (шлеми, бронежилети, розвантажувальні жилети, тощо), а також лікарські препарати та товари медичного призначення.

Проте, якщо у волонтерів наразі немає можливості сплатити за вартість посилок, відправлення буде прийняте безкоштовно до відправлення і вартість доставки буде покриватися за рахунок залучення коштів благодійних фондів. Сплата за рахунок отримувача неможлива.

Термін зберігання посилки у місті призначення – до 14 днів. Після цього, у разі якщо отримувач не забрав посилки, Укрпошта передає їх волонтерським організаціям та фондам. Звертаємо увагу, Укрпошта залишає право на догляд посилки і у разі, якщо у посилках буде міститься не благодійний а комерційний вантаж, такі посилки також будуть передаватися волонтерським організаціям з якими співпрацює Укрпошта.

Нагадаємо, що Укрпошта спільно із Укрзалізницею запустила спільний проєкт у квітні поточного року та після 21 року перерви відновила доставку відправлень залізницею.