Коментар Укрпошти щодо тендеру з закупівлі SMS та Viber-повідомлень

02.11.2023

Днями у соціальних мережах піднялася активна дискусія щодо закупівель Укрпошти, а саме: SMS та Viber-повідомлень, які сповіщають клієнтів про доставку посилки та нагадують на 3-й і 5-й день, що час її забрати, а також повідомлення про переадресацію, SMS для ідентифікації отримувача, якщо клієнт залишив документи вдома, тощо.

На превеликий жаль, не всі розібралися в деталях і обурилися наявністю такого сервісу в логістичної компанії. На противагу — запропонували відмовитися від таких SMS і розраховувати, що клієнти будуть самі все відстежувати або просто заходити по дорозі у відділення Укрпошти та запитувати, чи доїхала посилка.

Пояснимо: 

  1. Укрпошта — акціонерне товариство з державою як акціонером, тож зобов’язана проводити всі закупівлі у системі Prozorro. Щоб отримати найнижчу ціну на ринку і щоб не було нагод для корупції. І це правильно.
  2. Укрпошта дійсно закуповує 90 мільйонів SMS і 60 мільйонів Viber-розсилок на рік. У компанії більш як 100 мільйонів відправлень, на них ці повідомлення і підуть. 
  3. За умовами закупівлі, Укрпошта платить лише за вибрані обсяги, тобто якщо потрібно буде менше, компанія заплатить по факту використання. 
  4. Вартість закупівлі до 65 мільйонів або 65 000 000 / (90 000 000 + 60 000 000) = приблизно 43 копійки за повідомлення. Це одна з найнижчих цін на ринку і це тільки стартова (очікувана) ціна для оголошення тендеру. Після аукціону вона, вірогідно, ще знизиться. 
  5. Чи є безкоштовні Viber-розсилки в такому масштабі? Ні, немає. Чи прагне компанія зробити, щоб було більше пуш-повідомлень і менше SMS? Так. Але це можливо лише для тих, в кого є смартфон та авторизований додаток, що ніколи не буде 100%.

Укрпошта не фінансується з державного бюджету, а кошти платників податків не йдуть на утримання компанії. Навпаки, Укрпошта сплачує в казну мільярдні податки. Логістичний оператор не може працювати без палива для автівок, меблів і техніки для приміщень, ремонтів цих приміщень, пакування для посилок, принтерів для роздруковування ярликів тощо. Це стандартні витрати, які необхідні для функціонування бізнесу. А SMS-повідомлення — важлива частина того самого сервісу, який потрібний клієнтам.

Ми вдячні всім тим, хто це розуміє. Працюємо для вас.