Як три українські компанії попри закрите небо налагодили доставку гуманітарної допомоги з-за океану з США.

25.04.2022

За два місяці війни Укрпошта, Wind Rose та Dnipro LLC. Доставили в Україну 300 тонн гуманітарної допомоги вартістю близько $25 млн.

З 24 лютого над Україною повністю закрили небо для цивільної авіації. Для багатьох компаній це могло б означати припинення будь яких авіа-доставок і вимушену зміну логістичних маршрутів на користь доставки наземним транспортом. Під загрозою опинилися експортні відправлення, які організовували поштові та логістичні оператори, особливо ті, які були направлені за океан до США. Зокрема, Укрпошта, яка до війни доставляла більше 120 тонн експорту в США на місяц. Закриття неба над Україною поставило не лише під загрозу бізнес поштового оператора, але і бізнеси понад 60 тис українських підприємців, які продавали свої товари на маркетплейсах і відправляли замовлення Укрпоштою. Для них неможливість здійснювати доставку за кордон означала різке зменшення доходів. І це на тлі війни та загального спаду економіки країни через вторгнення російських військ.

Але вже за два тижні ситуація кардинально змінилася. Вже 8 березня Укрпошта відправила перший чартерний літак з українським експортом до США. Укрпошта спільно зі своїм давнім партнером – українською авіакомпанією WindRose менше, ніж за два тижні з початку війни, відновила прямі чартерні рейси до США. Щоб доставляти українські товари за кордон стало можливим, WindRose домовилася з польськими аеропортами у Варшаві та Любліні, щоб він на період війни погодився приймати та обслуговувати літак під українським прапором, який раз на тиждень везтиме український експорт до США.

Але це лише частина історії. Друга проблема, яку потрібно було вирішити, - доставка гуманітарної допомоги в Україну. За кордоном багато небайдужих українців та іноземців були готові допомагати Україні. Проблема була в тому, як швидко і гарантовано доставити допомогу.

Тому Укрпоштою було прийняте рішення на зворотному шляху з США до Варшави завантажувати літак гуманітарною допомогою. Партнером Укрпошти та Wind Rose по доставці гуманітарних вантажів з США стала транспортно-експедиторська компанія Dnipro LLC., яка працює на ринку майже 20 років. Так три українські бізнеси налагодили регулярне сполучення між Україною та США і за два місяці війни організували збір та доставку 300 тонн медикаментів, медичних засобів, спеціального харчування для військових вартістю близько $25 млн. Цей вантаж був доставлений 8 чартерними рейсами з Нью-Йорку до Варшави та Любліна, і звідти вже на магістральних вантажівках Укрпошти доставлений отримувачам – медичним закладам, волонтерським організаціям.

«Синергія, яка виникла як результат співпраці трьох компаній, що вирішили робити добру справу, дає колосальні результати. Близько десятка медичних закладів України вже користуються тими засобами, які ми доставили з США. І потреба все ще є. Ми ж за цей час відпрацювали доставку гуманітарних вантажів до дрібниць, тому впевнені, що кожна палета вчасно буде доставлена від донорів в Україну», - прокоментував генеральний директор Укрпошти Ігор Смілянський

«Дух українського захисника запалив серця Українців за кордоном та обєднав всіх для спільної допомоги нашим героям! Станом за два місяці нам вдалось зібрати 1600 тонн необхідної допомоги, частина з якої була доставлена чартерними рейсами, а частина – відправлена до Гданська кораблем. І на цьому робота не зупиниться», - відзначає Назар Колодка, керівник комерційної служби DNIPRO LLC.

Співпраця побудована таким чином, що в США компанія DNIPRO LLC виступає консолідатором та вантажним агентом по прийому всіх вантажів на свій склад. WindRose забезпечує перевезення вантажів до Польщі, а Укрпошта – їхню доставку до України і далі до міст призначення – переважно сходу та півдня України, які найбільше постраждали через війну.

Доставка гуманітарних вантажів із США через Польщу до України й до місця призначення Укрпошта здійснює за власний кошт. Компанія GLOBE AIR CARGO як генеральний агент (GSSA) авіакомпанії WindRose на території США бере на себе виконання всіх необхідних робіт із організації бронювання та координації обслуговування вантажу в аеропорту відправлення.