Карантин: як Укрпошта захищає працівників від вірусу

02.04.2020
На час дії карантину всі відділення Укрпошти працюють у звичайному режимі, компанія робить все можливе для забезпечення співробітників усіма необхідними засобами індивідуального захисту та пропонує грошові винагороди: надбавки до заробітної плати та страхування.
 
Поширення коронавірусу вже стало більше економічною проблемою, ніж просто питанням охорони здоров’я. Так, за даними дослідження щодо коронавірусу від дослідного агентства Ipsos у період з 14 лютого по 14 березня значно збільшилась кількість людей, які відзначають збільшення рівня загрози їх роботі через наслідки пандемії.
 
В Україні також багато компаній намагаються оптимізувати свою роботу таким чином, щоб витримати економічний удар від поширення вірусу. Однак це не стосується стратегічно важливих для держави компаній (таких як Укрпошта), які мають допомогти забезпечити стале функціонування країни в цей складний час.
 
Укрпошта у період кризи працює у звичайному режимі (з мінімальними обмеженнями) та забезпечує населення всіма необхідними послугами як у відділеннях, так і вдома: прийом комунальних платежів, видача грошових переказів, пенсій та інших виплат, розповсюдження періодичних видань, прийом та видача відправлень на експорт та імпорт, доставка ліків тощо. Тому питання забезпечення працівників всіма необхідними засобами для організації безпечної роботи – це головний пріоритет компанії. Для цього Укрпошта ухвалила низку важливих рішень:
  • Забезпечення співробітників засобами індивідуального захисту та засобами дезінфекції приміщень. В Укрпошті працює більше 65 тисяч працівників, на забезпечення яких масками, окулярами, рукавичками, дезінфекторами для рук та прибирання тощо компанія витратила понад 25 млн грн. Кожен тиждень (до кінця дії карантину) потрібно буде додатково закуповувати маски, респіратори, рукавички, дезінфектори для рук та прибирання тощо загальною вартістю 4,7 млн грн. Зараз 70% відділень повністю забезпечені всім необхідним, а до кінця наступного тижня 100% працівників отримають засоби індивідуального захисту.
  • Надбавка у 15%. Для працівників відділень, кур’єрів дільниці «Кур’єрська доставка» та водіїв, що працюють на пересувних відділеннях і міжнародних маршрутах, які обслуговують клієнтів у період із 16 березня по 24 квітня 2020 р. передбачена надбавка у розмірі 15% до посадового окладу за виконання особливо важливої роботи.
  • Страхування працівників у разі виявлення хвороби. За внутрішніми правилами компанії кожен працівник у разі виявлення будь-яких симптомів хвороби має звернутися до лікаря, повідомити свого безпосереднього керівника та уникати будь-яких контактів із колегами та клієнтами, залишаючись на самостійному карантині. Якщо працівник матиме довідку про виявлення у нього коронавірусної інфекції COVID – 19 з ознаками вираженої дихальної недостатності Укрпошта передбачає виплату 25 тис. грн на лікування.
  • Убезпечення роботи листонош. Якщо у листоноші виникають будь-які сумніви щодо незадовільного стану здоров’я клієнта, Укрпошта рекомендує уникати контакту з ним та попередити начальника відділення про таку ситуацію. Також компанія розробила спеціальну процедуру вручення пенсій та грошових виплат, щоб додатково убезпечити працівників. За наявності будь-якого ризику для здоров’я співробітників, керівництво Укрпошти залишає за собою право вносити корективи в режим роботи відділень та надання поштових і фінансових послуг.
  • Розробка плану роботи у разі загострення ситуації. У період карантину співробітники мають можливість працювати відділено (якщо це дозволяють їхні обов’язки), взяти оплачувану відпустку, або знаходитись в режимі самоізоляції, якщо це потрібно. На випадок, якщо ситуація загостриться, компанія розробила план відпусток, щоб можна було відправити співробітників на карантин, продезінфікувати робоче місце і вивести на роботу резерв.
  • Укрпошта продовжує наймати працівників. Укрпошта не скорочує персонал та не зменшує зарплатню. Більше того, за цей тиждень запустила нові рішення доставки, наприклад, доставку ліків та сервіс швидкісної міжнародної доставки EMS, для обслуговування якого також потрібні фахівці. Тому зараз компанія має більше 3 тисяч вакансій по всій Україні.