За 2018 рік Укрпошта закріпила позиції лідера ринку в міжнародній доставці: оброблено 34,4 млн міжнародних відправлень

18.02.2019

У 2018 році Укрпошта закріпила лідерські позиції на ринку міжнародної доставки. Компанія обробила 34,4 млн міжнародних імпортних та експортних відправлень, що майже на 45% більше, ніж в 2017 р. Загалом доходи компанії від міжнародних операцій зросли на 37%.

Укрпошта за минулий рік перевезла 7,72 млн кг відправлень. З яких 1,25 млн кг – транзитні поштові відправлення, які компанія розвиває в межах як традиційних угод Всесвітнього поштового союзу, так і в стратегічному партнерстві з авіакомпанією “Міжнародні Авіалінії України”, яке розпочалось у листопаді 2016 року після підписання відповідного Меморандуму про розвиток співробітництва та Договору між МАУ та Укрпоштою. На сьогодні в рамках цього Договору перевезено близько 2,2 млн кг міжнародних поштових відправлень транзитом через аеропорт «Бориспіль» . Реалізація цього проекту є важливим не лише для компаній-партнерів, але для Держави загалом, оскільки розвиває її потужний транзитний потенціал, сприяє залученню додаткових обсягів іноземної валюти та посилює роль України як учасника міжнародних економічних процесів.

Наприкінці січня 2019 року була отримана ще одна знакова перемога для розвитку транзитного бізнесу. Так, спільне транзитне рішення Міжнародних Авіаліній України, Укрпошти та американського партнера SKY LEASE CARGO було визнано національною поштою США USPS найефективнішим в тендері на обслуговування поштових відправлень у період з 2019 по 2023 роки до України та ряду країн, таких як Ізраїль, Грузія, Молдова, Вірменія, Казахстан, Білорусь, Азербайджан, Литва, при цьому в лютому 2019 МАУ розпочне перевезення власними рейсами транзитної пошти з Ізраїлю до країн СНД.

За даними Державної авіаційної служби України імпортно-експортні операції Укрпошти складають 11,6% всього авіаційного поштово-вантажного трафіку аеропортів країни, а з врахуванням транзитних операцій – 13,9%.

Для збільшення обсягів відправлень та доходів Укрпошта минулого року запровадила ряд кроків для розширення пропускної здатності в обробці міжнародних відправлень та уникнення можливих затримок відправлень. Зокрема, за ініціативою підприємства та у співпраці з ДФС і Міжнародним аеропортом «Бориспіль» та партнерстві з “Міжнародні Авіалінії України” була запроваджена нова технологія обробки пошти із залученням сертифікованих хендлінгових компаній. Наприкінці 2018 року також здійснені перші пілотні рейси з використанням аеропортів ЄС, зокрема аеропорту в м. Жешув (Польща), для транспортування пошти до Нью Йорку (США).

Зростання імпорту відбулося завдяки новим проектам з двома ключовими партнерами в доставці товарів з азійських маркетплейсів. Так, Укрпошта та Cainiao (логістична платформа групи компаній Alibaba, до складу якої входить торгова платформа AliExpress) створили продукт AliExpress Saver, який поєднує доступну доставку для недорогих товарів з можливістю відслідковування відправлення. Другим знаковим партнерством для імпортного напрямку стало підписання та запуск спеціального каналу доставки з національною поштою Гонконгу.

Крім того, Укрпошта приєдналася до найбільшого інфраструктурного проекту світу «Нового шовкового шляху» (One Belt, One Road). Компанія бере участь у пілотному проекті пошти Китаю (China Post) із транспортування пошти залізницею із Китаю до Польщі з подальшим перевантаження на автомобільний транспорт до різних європейських міст.

Ще Укрпошта запустила прискорені канали доставки для китайських JD.com та Joom, британського ASOS.

В той же час підприємство продовжує розвивати експортний напрямок міжнародних операцій, було запроваджено накопичувальну систему бонусів – понад 3800 експортерів отримали знижки на пересилання посилок. Таким чином український малий та середній бізнес має змогу вийти на міжнародні ринки і торгувати на найбільших онлайн-майданчиках у 230 країнах та виділених регіонах світу.

В 2018 Укрпошта активно збільшувала кількість онлайн-оформлених відправлень через такі інструменти як API, «особистий кабінет», мобільний застосунок і на кінець 2018 року 36% всіх відправлень були оформлені онлайн.

В 2018 році Укрпошта також значно розширила список партнерів-авіакомпаній, якими доставляє відправлення. До MAУ, KLM, AirBaltic, Белавиа, додалися контракти із турецькою авіакомпанією Turkish Airlines, німецькою Lufthansa, польською LOT, азербайджанською Silk Way Airlines, бельгійською Brussels Airlines, австрійською Austrian Airlines. Нині Укрпошта має змогу відправляти пошту на 32 – 47 рейсів на добу в залежності від розкладу вильотів.

Як і в попередні роки основними експортними країнами, до яких Укрпошта найбільше здійснювала доставку в 2018 році залишилися США, Великобританія, Канада, Німеччина, Франція, Польща, Австралія. Найбільшими імпортерами були Китай, Нідерланди (як транзитний хаб), Ізраїль та США.

Крім того, проведено 15 семінарів безкоштовного освітнього проекту E-Export School від Укрпошти та 20 заходів в рамках партнерства з програмою CUTIS (Canada-Ukraine Trade and Investment Support Project за підтримки Уряду Канади), Торгово-промислової палати України та Craft it!, яка відбувається в рамках програми Східного партнерства Європейського союзу (eaptc.eu) за адміністрування німецької організації Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ). Ці проекти буде продовжено й у 2019 році.